همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: هیات اعزامی ایران در کمیسیون‌های فنی مجمع جهانی بهداشت در ژنو حضور فعال دارد.

دکتر علی اکبر سیاری

به گزارش وبدا، دکتر علی اکبر سیاری، که یکی از اعضای هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت است گفت: در شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو موضوعاتی مانند بیماری‌های واگیر، ایدز، مالاریا، ابولا ، موضوع کودکان و مادران و نوجوانان و NCD مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون بهداشت وزير بهداشت با بیان این که شصت و نهمین مجمع بهداشت جهانی شامل یک اجلاس عمومی است که در آن وزرای بهداشت سخنرانی می‌کنند، گفت: کمیسیون‌هایی نیز در این اجلاس تشکیل می‌شود که در آن بحث‌های فنی مطرح می‌شود و ما در همه این کمیسیون‌ها حضوری فعال خواهیم داشت.

دکتر سیاری گفت: هر سال موضوعات جدید بهداشتی در این اجلاس مطرح می‌شود و سال گذشته نیز موضوع ابولا مطرح شد.
او افزود: این اجلاس فرصتی جهانی است که کشورها تجارب موفق خود را به دیگر کشورها منتقل کنند .

وی گفت: در این اجلاس مشکلات سلامت جهانی مطرح و تصمیماتی جهانی گرفته می‌شود و هر کشور مطابق با فرهنگ خود این تصمیمات را اجرا می‌کند.

معاون بهداشت یاد آور شد: با توجه به این که فرهنگ کشور ما با کشورهای غربی فرق می‌کند باید در جلساتی که در مورد مسایلی مانند جنسیت و حقوق مطرح می‌شود حضور داشته باشیم که موضوعاتی که مطابق با فرهنگ ما نیست تصویب نشود.

کد خبر 334733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha