همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل از معرفی ایران به عنوان یکی از ۱۳ کشور برگزیده جهان در کنترل بیماری‌های غیر واگیر از سوی سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: ایران رتبه دوم را در بین ۱۳ کشور معرفی شده کسب کرده است.

اسدی لاری

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا ،دکتر محسن اسدی لاری گفت : با توجه به گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت باعنوان، پایش پیشرفت بیماری های غیرواگیر در سال ۲۰۱۵ در دنیا، که در نشست جانبی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیرامون اهداف توسعه پایدار با حضور سران کشورهای جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از 13 کشور برگزیده جهان که توانسته است 12 اقدام پیرامون شاخص های دهگانه پایش جهانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر را برنامه ریزی وعملیاتی كند، معرفی شد.

او گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت جایگاه کشورمان به لحاظ پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر ،همتراز با کشورهای شیلی و انگلستان بوده و بعد از کشورهای برزیل و کاستاریکا در جایگاه دوم جهانی قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل افزود: بیماری‌های غیرواگیر در جهان به ایجاد چالش‌های قابل توجه در نظام سلامت و بروز نابرابری در بین کشورها و جوامع و مخاطره توسعه پایدار منجر می‌شود.در همین راستا سازمان جهانی بهداشت، برنامه عمل پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر از سال 2013 تا 2020 را تدوین كرد که این برنامه مشتمل بر 9 هدف جهانی است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، معرفی کشورمان از سوی سازمان جهانی بهداشت ،به عنوان یکی از کشورهای موفق در زمینه کنترل بیماری‌های غیرواگیر را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت عمومی عنوان کرد.

کد خبر 318067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha