همشهری آنلاین: مایکل بلومبرگ، میلیاردر نوعدوست و شهردار سابق نیویورک به‌عنوان سفیر جهانی سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر و تصادفات و جراخات انتخاب شد.

bloomberg

به گزارش آسوشیتدپرس مارگرت چن، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به حمایت درازمدت بلومبرگ از این سازمان در این مبارزه با تلاش‌هایش برای کنترل سیگار کشیدن و مصرف دخانیات، ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای و پیشگیری از غرق‌شدگی روز چهارشنبه ۱۷ اوت (۲۷ مرداد) اعلام کرد که او سفیر جهانی بیماری غیرواگیر خواهد شد.

او گفت بلومبرگ با جلب کردن رهبران سیاسی ملی و محلی، اهداکنندگان و بخش خصوصی برای پیشگیری از همه‌گیری روزافزون بیماری‌های غیرواگیر و کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، سوختگی، سقوط و غرق‌شدگی کمک خواهد کرد.

بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان، دیابت، بیماری‌های قلب و ریه و جراحات  هرسال به مرگ  ۴۳ میلیون نفر در جهان می‌انجامند.

این بیماری‌ها مسئول ۸۰ درصد همه مرگ‌ها در سراسر جهان و علت اصلی مرگ زودرس در کشورهای درحال‌توسعه هستند. اما سازمان جهانی بهداشت می‌گوید اکنون فقط ۲ درصد از همه اعتبارات بهداشتی صرف بیماری‌های غیرواگیر و جراحات می‌شود.

حوادث حمل و نقل جاده‌ای هم به گفته سازمان جهانی بهداشت  ۱.۲۵ میلیون نفر به کام مرگ می‌فرستند و علت اصلی مرگ در میان جوانان شمرده می‌شوند

بلومبرگ در زمان شهرداری‌اش در نیویورک اقداماتی برای سلامت شهروندان انجام داد، ازجمله بالا بردن قیمت سیگار، ممنوع کردن استفاده از  چربی‌های ترانس در فراورده‌های غذایی و در نهایت تلاش کرد که عرضه نوشابه گازدار در لیوان‌های یک‌بار مصرف بسیار بزرگ را ممنوع کند،اما در این مورد ناکام ماند.

انتصاب بلومبرگ به‌عنوان سفیر جهانی سازمان جهانی بهداشت برای یک دوره ابتدایی ۲ ساله است و به صورت کامل افتخاری است.

بلومبرگ قبلا در ژانویه ۲۰۱۴ بوسیله بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل به عنوان نخستین فرستاده ویژه‌ برای شهرها و تغییرات آب‌وهوایی منصوب شده بود.

کد خبر 343665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha