چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با تشدید تلاش‌های اتحادیه‌های کارگری در فرانسه برای مجبور کردن دولت فرانسوا اولاند برای عقب نشینی از اصلاحات مناقشه برانگیز قانون کار، روز چهارشنبه اعتصاب گسترده کارکنان بخش راه‌آهن و کشتی‌رانی این کشور سبب کاهش نیمی از خدمات حمل‌ونقل قطارها و کشتی‌ها از جمله لغو سفر کشتی‌ها به انگلیس شد.

اعتصاب بخش حمل و نقل فرانسه را فلج کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که همزمان با اعتصابات امروز، نیروهای پلیس فرانسه نیز در پی دست و پنجه نرم کردن با اعتراضات چندین هفته‌ای علیه اصلاحات قانون کار که مجروحیت تعدادی از آنها را در پی داشت، تظاهراتی را به منظور ابراز خشم خود از بابت تحمل استرس درگیری روزمره با جوانان خشونت طلب در حاشیه اعتراضات برگزار کردند.

قرار است اعتصاب امروز کارکنان بخش راه آهن فرانسه تا جمعه صبح ادامه یابد و طی آن به میزان 40 تا 50 درصد خدمات قطارهای پرسرعت و بین شهری کاهش یافته و در خدمات رسانی متروهای داخلی و حومه شهرها نیز اخلال ایجاد شود.

همچنین شرکت قایقرانی "بریتانی فریز" نیز از لغو گسترده سفر کشتی‌ها در خطوط میان انگلیس و شمال فرانسه خبر داد که علت آن پیوستن کارگران بخش کشتی‌رانی به اعتصابات است.

همچنین روز سه شنبه رانندگان کامیون نیز با ایجاد موانع گسترده تلاش کردند جلوی توزیع سوخت و مواد غذایی از انبارها را بگیرند.

انگیزه برگزاری این اعتصاب‌ها و اقدامات اعتراضی مخالفت با اصلاحات دولت فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در قانون کار این کشور آن هم در فاصله یک سال مانده تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی است. این اصلاحات شرایط کارفرمایان برای اخراج و انتصاب نیرو را تسهیل کرده و یک سری امتیازات را برای آنها در نظر گرفته است.

رئیس جمهور فرانسه عنوان کرده تا زمانی که دستاوردهایی برای مقابله با بی کاری کسب نکند برای انتخابات سال آینده مجددا کاندید نخواهد شد اما منتقدان می‌گویند که این اصلاحات به طور کلی استانداردهای حمایتی در قوانین کار را که چندین دهه برقرار بودند، تضعیف خواهند کرد.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که از هر چهار فرانسوی سه نفر با این اصلاحات مخالف هستند. در عین حال چندین هفته است که جنبش اعتراضی "ایستادگی در شب" به بهانه مخالفت با این اصلاحات در فرانسه به راه افتاده است. اعتراضات این جنبش صدای نیروهای پلیس فرانسه که را که تا پیش از این متحمل فشارهای کاری زیاد به دلیل وقوع حملات تروریستی سال گذشته و برقراری وضعیت اضطراری شده بودند، در آورده است.

اتحادیه نیروهای پلیس فرانسه در بیانیه‌ای آن چه را که "نفرت ضد پلیس" در این کشور خوانده محکوم کرده و امروز تجمعی اعتراضی را در میدان جمهوری شهر پاریس برگزار کرد. این میدان، میدانی است که در هفته‌های اخیر موارد زیادی از درگیری میان نیروهای پلیس و جوانان معترض به قانون کار در آن رخ داد.

در عین حال میشل کادو، رئیس پلیس شهر پاریس برگزاری تظاهرات گروهی دیگر را که نیروهای پلیس فرانسه را به بی رحمی متهم کرده ممنوع کرد.

قرار است طی چند روز آینده نیز اعتراضات و اعتصابات به منظور اعلام مخالفت با اصلاحات قانون کار در فرانسه ادامه یابد.

کد خبر 334347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha