چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانسه در اجلاس این ماه گروه هفت از سایر کشورها خواهد خواست که روندی «بازگشت‌ناپذیر» برای کنترل قیمت‌های داروهای جدید را آغاز کند که بخشی از یک تلاش جهانی برای پایین آوردن قیمت داروهای نجات‌بخش است

medication

به گزارش رویترز فرانسوا اولاند،رئیس جمهور فرانسه در ماه مارس امسال اعلام کرد هنگام دیدار با سایر رهبران کشورهای گروه هفت در ۲۶ تا ۲۷ مه در ایس- شیما در ژاپن برای تدوین مقرراتی بین‌المللی برای قیمت داروها فشار خواهد آورد.

منابع خبری می‌گویند که مسئله قیمت داروها در دستور مذاکرات این اجلاس قرار گرفته است و وزیران بهداشت کار بر روی این موضوع را در ماه سپتامبر در شهر کوبه ژاپن با سایر طرف‌ها از جمله خود شرکت‌های داروسازی که بالقوه می‌توانند در این مورد مشارکت کنند، ادامه خواهند داد.

یک منبع خبری نزدیک به اولاند گفت که رئيس جمهور می‌خواهد این روند با قدرت شروع شود و بازگشت‌ناپذیر باشد.

قیمت‌های بسیار  بالای داروهای تازه ساخت مورد انتقاد جهانی قرار داشته است و کنشگران در کشورهای در حال توسعه خواستار تغییر نظام حق انحصاری هستند تا درمان‌های حیاتی ارزان‌تر شوند.

کشورهای گروه هفت جایگاه پیشروترین شرکت‌های داروسازی هستند، بنابراین با وجود این که این دولت‌ها مایل هستند که هزینه‌های بهداشتی را کاهش دهند، در عین حال ممکن است علاقه‌ای به اقدام بر ضد شرکت‌های داروسازی خودشان نداشته باشند.

گفته می‌شود نمایندگان کشورهای گروه هفت گفتگوهای ابتدایی را در این مورد را آغاز کرده‌اند، اما هیچکس انتظار ندارد در آینده نزدیک پیشرفتی در این مورد به دست  بیاید.

کد خبر 332720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha