چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری دو - محیا ساعدی: مهم‌ترین تصویری که هرکدام از ما از جشن داریم، چه جشن عروسی چه بازگشت یک سفر کرده یا یک عید ملی و مذهبی، چراغ‌های گرد رنگی‌اند؛ ریسه‌هایی که به شب شادمانی ما رنگ می‌پاشند.

دل را چراغانی کنید

حالا اما با پيشرفت شگفت‌انگيز علم، ديگر از رشته‌هاي نور با سرپيچ و لامپ‌هاي معمولي خبري نيست و ريسه‌هاي جديدي جاي آنها را گرفته‌اند كه با لامپ‌هاي ال‌اي‌دي ساخته شده و از چنان تنوعي برخوردارند كه ممكن است در نگاه اول شما را گيج كنند. سري زده‌ايم به بازار پرفروش و متنوع لامپ‌هاي تزئيني نوين.

  • ال‌اي دي‌هاي شيلنگي

يكي از متداول‌ترين ال‌اي‌دي‌ها در بازار تزئينات، لامپ‌هاي ال‌اي‌دي شيلنگي هستند. شما هم قطعا نمونه‌هاي فراواني از آن را در بازار تزئينات شهري ديده‌ايد. ال‌اي‌دي‌هاي شيلنگي در مدل‌هاي تك رنگ و 7 رنگ در بازار موجود است. مصرف هر ريسه يك متري آنها ۱۵ وات است و در برابر باران و آفتاب مقاوم هستند تا جايي كه مي‌شود حتي آن را داخل استخر هم كار گذاشت. هنگام خريد اين ال‌اي‌دي‌ها بايد به تراكم ال‌اي‌دي به‌كار رفته در ريسه يك‌متري توجه ويژه‌اي بكنيد. به‌طور معمول در يك رشته يك متري از اين محصول بايد 96 ال‌اي‌دي به‌كار رفته باشد و اگر تراكم ال‌اي‌دي در محصولي كه شما نيت خريد آن را داريد كمتر از اين ميزان است شما بايد آنها را با قيمتي كمتر از قيمت متوسط اين محصول خريداري كنيد. قيمت اين مدل از ال‌اي‌دي‌ها، متري ۳۰۰۰ تومان است.

  • وال واشر

وال واشرها يا پروژكتورهاي خطي يكي از بهترين و جديدترين نمونه‌هاي استفاده از نور ال‌اي‌دي براي تزئين، خاصه تزئين ديوار هستند. وال واشرها با قيمت متري ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان با كارگذاشته شدن در پايه‌هاي ديوار، نور عمودي به ديوار مي‌دهند و كل ديوار را رنگي مي‌كنند. البته كاربرد اين وال واشرها بيشتر در تزئين‌هاي شهري است اما شما هم براي تزئين خيابان خود به مناسبت اعياد به سادگي مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد.

  • ال‌اي‌دي‌هاي پينگ‌پنگي

لامپ‌هاي پينگ‌پنگي شبيه‌ترين نمونه از لامپ‌هاي تزئيني نوين به نمونه‌هاي كلاسيك هستند. اين مدل كه از حباب‌هايي مشابه نمونه‌هاي قديمي از جنس پلي‌اتيلن ساخته‌شده است، در برابر آفتاب و باران مقاوم هستند. نمونه يك وات اين محصول از 7 رنگ با قيمت هر عدد 4هزار تومان و تك‌رنگ هر عدد ۲هزار و ۵۰۰تومان در بازار موجودند. ريسه ۱۰متري اين محصول با ۲۰لامپ 5 رنگ با مصرفي معادل ۱۰وات را مي‌توانيد با قيمت ۵۰ هزار تومان تهيه كنيد. بسته به نياز و محلي كه تزئين مي‌كنيد مي‌توانيد از نمونه كوچك‌تر اين محصول با 3دهم وات انرژي كه كم مصرف‌ترين لامپ جهان هم نامگذاري شده است استفاده كنيد كه در 5رنگ زرد، قرمز، سبز، آبي و سفيد با قيمت هر عدد هزار و 500تومان در بازار موجودند. در هر توپ از ۲ تا ۹ ال‌اي‌دي مي‌توان استفاده كرد. نمونه متداول و مرغوب اين محصول در هر توپ از ۹ ال‌اي‌دي برخوردار است. نمونه 2 ال‌اي‌دي در هر توپ، با نور كمتر و عمر مفيد كمتري نسبت به نمونه مرغوب آن در بازار با قيمتي معادل ۲ هزار تومان براي هر عدد موجود است.

  • نوري به رنگ ديروز

خيلي از مردم هستند كه اعتقاد دارند چراغاني يعني همان چراغاني‌هاي قديم؛ همان لامپ‌هاي ساده‌اي كه جزو لاينفك خاطرات همه ما هستند. براي تهيه آن ريسه‌ها كه از سيم، سرپيچ و لامپ درست شده‌اند حالا، برخلاف قديم بايد خيلي بگرديد. البته درست‌كردن اين ريسه‌ها هم خرج چنداني ندارد و خودتان مي‌توانيد با لامپ‌هاي رشته‌اي ۲۵ وات كه حدود 2 هزار تومان قيمت دارند، كارتان را پيش ببريد. حتي اگر رنگ در اختيار داريد مي‌توانيد همين لامپ‌ها را رنگ كنيد و زير بار خريد لامپ‌هاي رنگي ۳ هزار و 500 توماني نرويد. سيم مورد نياز براي اتصال را هم مي‌توانيد حدودا متري 500 تومان خريداري كنيد و با خريد سرپيچ‌هايي كه هركدام نزديك به ۷۰۰ تومان قيمت دارند خودتان با نزديك به ۳۰ هزار تومان يك ريسه 4متري درست كنيد. البته براي خريد همين ريسه 4 متري بايد ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان هزينه كنيد. قديم‌تر‌ها از ريسه‌هايي استفاده مي‌كردند كه براي رنگي شدن نور از پوشش توپ‌هاي پلاستيكي استفاده مي‌كرد.امروز تقريبا اين مدل را براي خريد نمي‌توانيد پيدا كنيد اما كرايه هر ريسه يك متري آن متناسب با قدمتي كه دارد از ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

  • ال‌اي‌دي‌هاي آبشاري

ال‌اي‌دي‌هاي آبشاري كه شباهت زيادي به ال‌اي‌دي‌هاي رشته‌اي دارند، با طراحي ويژه‌اي كه در روشن و خاموش شدن ال‌اي دي‌ها دارند، براي مخاطب، جريان و حركت را تداعي مي‌كنند. ال‌اي‌دي‌هاي آبشاري در سايزهاي يك متري و ۸۰ سانتي‌متري با نور مناسب و تراكم ۹۶ ال‌اي‌دي در يك متر در رنگ‌هاي متفاوت در بازار موجودند. نمونه ۸۰ سانتي‌متري آن را با قيمت ۱۳ هزار تومان مي‌توانيد از بازار تهيه كنيد و اگر تراكم اين ال‌اي‌دي‌ها از نمونه معمول آن كمتر باشد، بايد با قيمت ارزان‌تري خريداري كنيد.

  • ال‌اي‌دي‌هاي كنترلي

لوكس‌ترين نمونه از ال‌اي‌دي‌ها هستند. ال‌اي‌دي‌هاي كنترلي از به هم پيوستن چند ريسه شلنگي ۵ متري تشكيل شده‌اند و داراي يك آداپتور يا ترانس و كنترل باكس و ريموت كنترل با ۱۶ نوع رنگ قابل تنظيم و ۴ حالت نمايش نور و تغيير رنگ اتوماتيك و چيپ هوشمند داخلي هستند. عمر مفيد اين محصول هزار ساعت است و با مصرف ۴ و نيم وات انرژي يكي از كم‌مصرف‌ترين انواع ريسه‌هاست. برد كنترل از راه دور اين محصولات ۸ متر است. قيمت اين محصول به‌دليل همه امكانات جانبي و جذابي كه براي شما فراهم مي‌كند ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. ال‌اي دي‌هاي به‌كار‌رفته در اين محصولات عموما از تراكم زيادي برخوردارند و به اين دليل كه بيشتر از «اس دي‌اي» شناخته شده‌اند از مصرف انرژي بسيار كمتري برخوردارند. تراكم اس دي‌اي در اين محصولات در هر متر ۱۰۰ عدد است كه نور شفاف و يك دستي را به نمايش مي‌گذارد. نمونه‌هايي كه در آن مقدار ال‌اي‌دي كمتري به‌كار رفته است در بازار با قيمتي به‌مراتب كمتر از ۹۰ هزار تومان موجود هستند اما به همين ميزان از كيفيت كمتري هم برخوردارند.

  • چرا نمونه‌هاي جديد را انتخاب كنيم؟

اين محصولات علاوه بر مصرف پايين انرژي كه دارند، كم دردسر هستند و نياز به سيم‌كش يا واردبودن به سيم‌كشي برق نداريد و از برق 12ولت بي‌خطر استفاده مي‌كنند و همچنين به‌دليل منعطف‌بودن، اين امكان را براي شما فراهم مي‌كنند كه آنها را به هر شكل و قالبي كه مي‌خواهيد روي ديوار، سقف، ويترين و يا هر جاي ديگر بچسبانيد و جذابيت محيط خود را چند برابر كنيد.

کد خبر 333539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha