سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

همشهری دو - بهنوش خرم روز: احتمالا در هفته چند باری به این موضوع فکر می‌کنید که شغل مناسب من چیه؟

انتخاب شغل مناسب

چشم‌ها را ببنديد و فكر كنيد از آينده كار چه تصويري داريد؟ اغلب آدم‌هاي دنيا در مطالعه‌اي كه اخيرا انجام شده گفته‌اند كه كار مي‌كنند تا در جامعه فرد معروفي بشوند يا اينكه پول زيادي به‌دست بياورند. تصويرهايي از افراد خيلي معروف يا ثروتمند هم در ذهن خود به‌عنوان نمونه دارند، اما وقتي به زندگي روزمره اين افراد حتي تا آخرين روز كاريشان نگاه كنيد، مجموعه‌اي از كارهاي تكراري و روزهايي را مي‌بينيد كه به سختي و با نارضايتي سپري مي‌شوند و دست آخر هم به نتيجه‌هايي كه در رؤياهايشان داشتند، نمي‌رسند.

بگذاريد يك سؤال خيلي كليدي بپرسيم، اگر موضوع پول درآوردن نبود، چه شغلي را انتخاب مي‌كرديد؟ اگر فكر مي‌كنيد به سراغ يك رشته هنري مي‌رفتيد يا سعي مي‌كرديد بيشتر به محيط‌زيست كمك كنيد يا با بچه‌ها و يا سالمندان وقت بيشتري را مي‌گذرانديد، اصلا تعجب نكنيد، چون در اين زمينه تنها نيستيد.

هيچ‌كدام از ما نمي‌دانيم چند سال يا چند روز يا حتي چند ساعت ديگر زندگي خواهيم كرد. پس بزرگ‌ترين سرمايه‌مان، يعني وقتمان را بهتر است صرف كاري كنيم كه واقعا به آن علاقه داريم. وقتي از كار خود لذت ببريد، آن را بهتر و مفيدتر انجام خواهيد داد  در آن حوزه به فردي ماهر تبديل خواهيد شد. هميشه در دنيا جا و فرصت كار براي افراد ماهر در هر زمينه‌اي وجود دارد.

غواص‌هايي كه كارهاي تحقيقاتي عجيب و غريب انجام مي‌دهند، كساني كه متفاوت‌ترين انيميشن‌ها را خلق مي‌كنند، افرادي كه از امتحان كردن غذاهاي متفاوت دنيا برنامه‌هاي پرطرفدار تلويزيوني مي‌سازند، اصلا مبتكراني كه رايانه و نرم‌افزار و اينترنت را به دنيا اضافه كردند، همه و همه به‌دنبال علاقه‌هايي رفتند كه شايد هيچ‌كس ديگر به آنها فكر هم نمي‌كرد.

اگر هنوز وارد بازار كار نشده‌ايد، رؤياها و باورهايتان را دست‌كم نگيريد. اگر كار مي‌كنيد، يك‌بار ديگر با خودتان مرور كنيد. آيا روزها از كاري كه بدان مشغوليد راضي هستيد؟ اگر نه، دوباره فكر كنيد و با همه ترسي كه دارد، از تغيير نترسيد. حداقلش اين است كه روزهايتان را به‌كار مورد علاقه‌تان مشغول خواهيد بود و صبح‌ها براي رفتن سر كاري كه بدان علاقه نداريد به‌خودتان غر نمي‌زنيد. وقتي كار مورد علاقه‌تان را انجام بدهيد، از سرعت رشد و پيشرفت خود شگفت‌زده خواهيد شد.

کد خبر 333407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha