یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

تام هنکس، بازیگر سرشناس آمریکایی با حضور در یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های رادیویی شبکه بی‌بی‌سی از تنهایی‌های دوران کودکی و سختی‌های ۱۰مرتبه تغییر خانه در مدت ۵سال گفت.

تام هنکس

به گزارش همشهري، ستاره «فارست‌گامپ» كه تجربه بازي در نقش شهروندي تنها در يك جزيره وسط دريا را در «دورافتاده» در كارنامه دارد، مهمان اين هفته برنامه «ديسك‌هاي جزيره تنهايي» بود؛ برنامه‌اي 43دقيقه‌اي كه از 1942پخش مي‌شود و بيش از 3هزار مهمان آن با حضور در برنامه از 8گزينه موسيقايي خود براي بردن به جزيره‌اي دورافتاده به همراه يك كتاب و گزينه‌اي تشريفاتي گفته و دلايل خود را هم تشريح كرده‌اند.

هنكس 59ساله در گفت‌وگو با كرستي يانگ، مجري برنامه با اشاره به نخستين تجربه گوش دادن به «چنين گفت زرتشت» ريشارد اشتراوس افزود: «اين قطعه در موسيقي متن فيلم «يك اوديسه فضايي» هم استفاده شده و من بچه بودم كه آن را شنيدم. پدرم سرآشپز بود و ما در 5سال 10بار خانه‌مان را عوض كرده بوديم. پس از شنيدن چنين گفت زرتشت بود كه از دوران كودكي وارد مرحله‌اي تازه از زندگي شدم و فهميدم بايد دنبال هنر بروم.»

اين بازيگر تحسين‌شده در ادامه درباره كشف تئاتر هم گفت: «از خودم مي‌پرسيدم براي بيان افكاري كه در ذهن دارم، كدام واژه‌ها مناسب‌ترند؟ خيلي طول نكشيد كه به تنهايي به سالن كنسرواتوار آمريكايي رفتم و شروع به ديدن نمايش‌هايي كردم كه اصلا تصوري درباره وجود آنها نداشتم. درباره افكاري كه در ذهن داشتم بايد بگويم خيلي چيزها بود اما مهم‌ترين چيز بي‌ترديد واژه‌هاي تنهايي بود.»

هنكس در اين گفت‌وگو اعتراف كرد كه نخستين ازدواجش در 21سالگي و پيامد آن تجربه داشتن 2فرزند پسر تنها اقدامي براي تسكين دردهاي تنهايي بود. او گفت: «من اهل سيگار و نوشيدني‌هاي الكلي و مواد‌مخدر و رفتن به مهماني‌هاي آنچناني نبودم و پدر شدن در 21سالگي بزرگ‌ترين اتفاق در زندگي‌ام بود. وقتي در 27سالگي ريتا ويلسن را ديدم، فهميدم كه ديگر نمي‌خواهم تنها باشم. من اصلا مرد تنها زندگي كردن نيستم.»

بازيگر هاليوودي كه از همسر اولش جدا شده بود، در 1988با ريتا ازدواج كرد و آنها همچنان با هم زندگي مي‌كنند. هنكس در اين گفت‌وگوي جذاب به داستان «بي‌خواب در سياتل» هم اشاره كرد؛ فيلمي تحسين‌شده درباره مردي كه همسر خود را از دست داده و پسرش مي‌كوشد براي او همسري مناسب بيابد. برنامه ديسك‌هاي جزيره تنهايي با حضور تام هنكس صبح روز گذشته از راديو بي‌بي‌سي پخش شد.

کد خبر 333197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha