چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بایرن مونیخ در دیدار برگشت مرحله نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا چهره‌ای درخشان از خود نشان داد و ۲ بر یک بر اتلتیکو مادرید پیروز شد، اما با توجه به شکست یک بر صفر در دیدار رفت، از صعود به فینال بازماند.

Griesman

شامگاه سه‌شنبه (14 ارديبهشت) نخستین دیدار برگشت مرحله نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا میان تیم‌های بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در حضور ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ برگزار شد.

بایرن مونیخ در نیمه اول این دیدار تیم برتر میدان بود. مادریدی‌ها با توجه به پیروزی یک بر صفر خانگی در دیدار رفت، بیشتر سعی در تخریب بازی بایرن مونیخ داشتند، تا نمایش چهره‌ای تهاجمی برای باز کردن دروازه میزبان. مهاجمين اتلتیکو مادرید نیز در نیمه اول این بازی می‌کوشیند در روند بازی مونیخی‌ها خلل ایجاد کنند.

بایرن مونیخ علیرغم لاک دفاعی اتلتکیو مادرید کوشید که با بردباری عمل کند و راهی مناسب برای نفوذ به محوطه جریمه تیم مهمان بیابد. حملات پیگیر مونیخی‌ها سرانجام در دقیقه ۳۱ بازی نتیجه‌بخش بود. ضربه‌ آزاد ژابی آلونسو، هافبک اسپانیایی بایرن از فاصله ۱۸ متري درون دروازه اتلتیکو جای گرفت.

بایرن مونیخ چند دقیقه بعد این فرصت را یافت که ضربه دوم را بر پیکر تیم مهمان وارد کند. در پی خطای مدافع اتلتیکو بر مارتینز، بازیکن بایرن مونیخ در محوطه جریمه، داور به نفع میزبان سوت پنالتی زد. توماس مولر پشت توپ قرار گرفت، اما ضربه او را دروازه‌بان اتلیتکو مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود بایرن خاتمه یافت.

در آغاز نیمه دوم دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو بازیکنی تازه‌نفس روانه میدان کرد تا تلاش‌های تهاجمی تیمش را تقویت کند. مادریدی‌ها که در کمین ضدحمله نشسته بودند، توانستند در دقیقه ۵۴ از سهل‌انگاری و کم‌توجهی حریف سود جویند. آنتوان گریسمان، مهاجم فرانسوی اتلتیکو مادرید در پی یک ضد حمله توپ را به تور دروازه میزبان چسباند و بازی را به تساوی کشاند.

مونیخی‌ها که با توجه به شکست یک بر صفر در دیدار رفت، اکنون به ۲ گل دیگر نیاز داشتند، از پا ننشسته و کوشیدند اتلتیکو را زیر فشار بگذارند. روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ در دقیقه ۷۴ با زدن گل دوم امیدی تازه به تیمش بخشید، اما تلاش‌های بایرن برای زدن گل سوم در نهایت بی‌حاصل ماند و پیکار دو تیم با پیروزی ۲ بر یک بایرن مونیخ خاتمه یافت.

مادریدی‌ها در نهایت با تکیه بر گل‌زده در خانه حریف توانستند بلیت حضور در فینال این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را کسب کنند. مونیخی‌ها که به ویژه در دیدار برگشت چهره‌ای درخشان از خود به نمایش گذاشته بودند، با بداقبالی از رسیدن به فینال محروم ماندند.

بایرن مونیخ

حریف اتلتیکو مادرید در فینال این مسابقات برنده‌ دیدار رئال مادرید و منچستر سیتی خواهد بود. دیدار این دو تیم شامگاه چهارشنبه برگزار می‌شود. دیدار رفت دو تیم در منچستر با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود.

 

کد خبر 332803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha