همشهری آنلاین: تیم بایرن مونیخ دیدار رفت مرحله نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با ناکامی پشت سر گذاشت. مونیخی‌ها در پی شکست از اتلتیکو مادرید اکنون راهی دشوار برای رسیدن به فینال پیش رو دارند.

M.Neuer

شامگاه چهارشنبه (8 ارديبهشت) دومین دیدار رفت مرحله نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های اروپا برگزار شد. تیم‌های اتلتیکو مادرید از اسپانیا و بایرن مونیخ از آلمان در حضور بیش از ۵۲ هزار تماشاگر در ورزشگاه ویسنته کالدرون در مادرید به مصاف هم رفتند.

مادریدی‌ها نسبتا سریع توانستند حاصل حملات خود را بگیرند. سائول نیگز، ملی‌پوش جوان و تکنیکی اتلتیکو مادرید در دقیقه ۱۱ با حرکتی انفرادی و تماشایی چند بازیکن بایرن مونیخ را دریبل زد و پس از نفوذ به محوطه جریمه حریف، توپ را با ضربه‌ای دقیق در کنج دورازه بایرن مونیخ جای داد.

توانایی‌های مانوئل نویر، دروازه‌بان کارکشته بایرن مونیخ نیز نتوانست مانع به‌ثمر سیدن این گل شود.

مونیخی‌ها که در یک ربع نخست بازی عملکرد ضعیفی از خود نشان داده بودند، درصدد جبران گل برآمدند، اما تلاش‌های آنان با توجه به انسجام دفاعی اتلتیکو مادرید بی‌نتیجه ماند. نیمه‌نخست این دیدار با همین نتیجه یک بر صفر به سود اتلتیکو به پایان رسید.

بایرن مونیخ که در ۷۴ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت، نیمه دوم را پرتحرک و با امیدی تازه آغاز کرد. اتلتیکو که یک گل از مهمان خود جلو بود، بیشتر سعی در حفظ نتیجه داشت تا زدن گل دوم. عقب‌ کشیدن بازیکنان اتلتیکو سبب شد که دیوار دفاعی آنان مقابل بایرن مستحکم‌تر، و راه نفوذ به محوطه جریمه حریف برای مونیخی‌ها تنگ‌تر شود.

بایرن مونیخ در نیمه دوم این دیدار علیرغم تاکتیک دفاعی مادرید، چند بار دروازه حریف اسپانیایی خود را به خطر انداخت. یکی از موقعیت‌ها شوت سنگین داوید آلابا، مدافع بایرن مونیخ بود که از فاصله ۳۰ متری شلیک شده بود. دروازه‌بان اتلتیکو مادرید اگر چه از پس مهار این ضربه برنیامد، اما تیر افقی منجی‌اش شد و جلوی بازشدن دروازه‌اش را گرفت.

تلاش‌های بایرن مونیخ برای گشودن دروازه اتلتیکو مادرید در نهایت ثمربخش نبود و این بازی با پیروزی یک بر صفر تیم میزبان خاتمه یافت.

دیگو سیمیونه، سرمربی اتلتیکو مادرید پس از پایان بازی از پیکاری فوق‌العاده سخن گفت و وعده داد که نبرد برگشت در زمین بایرن مونیخ نیز فوق‌العاده خواهد بود. او همچنین گفت که هر یک از شاگردانش به پیروزی ‌این تیم باور داشتند.

پپ گواردیولا، سرمربی بایرن مونیخ نیز تصریح کرد که بازیکنانش علیرغم ضعف‌هایی که در دقایق نخستین این دیدار نشان دادند، در مجموع عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. او افزود: «ما باید در بازی برگشت بسیار هوشمندانه بازی کنیم. ما باید صبور باشیم، چون فقط به یک گل نیاز داریم تا بازی را به تساوی و وقت اضافی بکشانیم.»

دیدار برگشت میان دو تیم سه‌شنبه آینده (14 ارديبهشت) در ورزشگاه آلیانس مونیخ برگزار خواهد شد.

کد خبر 332417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha