سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

در ادامه درگیری‌های شدید در حلب، یک بیمارستان دیگر در این شهر هدف حمله قرار گرفت.

حلب

تلويزيون سوريه با اعلام اين خبر و پخش تصاوير اين حمله اعلام كرد كه گروه‌هاي مسلح با راكت اين بيمارستان را مستقيما هدف حمله قرار داده‌اند. در اين حمله ده‌ها نفر كشته و مجروح شدند. اين بيمارستان در منطقه‌اي از حلب واقع است كه تحت كنترل دولت سوريه قرار دارد. در ابتداي هفته هم يك بيمارستان ديگر حلب هدف حملات هوايي قرار گرفت. مخالفان مدعي شدند كه اين حمله كار دولت سوريه بوده‌است اما هواپيماهاي ائتلاف غربي كه براي حمله به داعش در آسمان سوريه تردد دارند، در زمان آن حمله نزديك آن محل ديده شدند.

همزمان با شدت‌گرفتن درگيري‌ها كه وزيرخارجه آمريكا آن را خارج از كنترل توصيف كرده‌است، مذاكرات در ژنو با حضور وزراي خارجه كشورهاي عربي در جريان است. جان كري از روز يكشنبه با سفر به ژنو مذاكره با وزراي كشورهاي عربي به‌ويژه وزيرخارجه عربستان را آغاز كرده‌است. رسانه‌هاي آمريكايي نوشته‌اند موضوع اين مذاكره برقراري مجدد آتش‌بس در حلب و توقف درگيري‌ها بوده‌است. اين در حالي است كه عادل‌الجبير وزيرخارجه عربستان ديروز در سخناني خواستار مجهزكردن گروه‌هاي مسلح و مخالفان به موشك زمين به هوا شد.

درگيري‌ها در حلب به‌دنبال پيشروي گروه‌هاي وابسته به جبهه نصره در حلب در هفته‌هاي اخير شدت گرفت. جبهه نصره و داعش از شمول آتش‌بسي كه از 2‌ماه پيش در حلب برقرار شد، خارج هستند. اما جبهه نصره از ده‌ها گروه ائتلافي و انشعابي تشكيل شده كه تفكيك آنها موضوع مذاكرات اخير جان كري در ژنو است. روسيه از شوراي امنيت درخواست كرده كه اين گروه‌ها را از فهرست آتش‌بس خارج كند اما اين درخواست فعلا مورد توجه قرار نگرفته‌است.

با شدت‌گرفتن درگيري‌ها در حلب واكنش‌هاي بين‌المللي هم افزايش يافته‌است. وزيرخارجه فرانسه در سخناني خواستار ادامه مذاكرات براي يافتن راه‌حل سياسي براي بحران سوريه شده‌است. وزيرخارجه انگليس هم با ابراز نگراني از نقض آتش‌بس گفته‌است، به يك ابتكار عمل جديد براي زنده نگه‌داشتن مذاكرات نياز است.

  • اعزام نظاميان نروژ به مرز سوريه

نخست‌وزير نروژ از اعزام گروهي از نيروهاي اين كشور به اردن با هدف آموزش «نيروهاي محلي سوريه» خبر داده‌است. به گفته نخست‌وزير نروژ اين نظاميان در مرز سوريه اقداماتي نظير حمايت عملياتي، مشاوره و آموزش نظامي انجام خواهند داد.

کد خبر 332735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha