همشهری‌آنلاین: شرکت ساختمانی بن لادن حدود پنجاه هزار نفر از کارگران خود را که تقریبا همه‌شان ملیت غیرسعودی دارند؛اخراج کرده است.

binladan

روزنامه الوطن چاپ عربستان به نقل از منابعی که نام آنها را فاش نکرد اين خبر را اعلام كرد و افزوداين گروه روادید خروج دائمی به آنها داده است تا عربستان را ترک کنند.

کل کارکنان گروه بن لادن(Saudi Binladin Group) که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در عربستان و از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی در خاورمیانه محسوب می شود بر اساس اعلام خود این گروه حدود 200 هزار نفر است.

این اقدام در حالی انجام شده که فشارها بر صنعت ساختمان‌سازی عربستان به علت اقدام‌هاي دولت برای کاهش هزینه‌ها به خاطر افت قیمت نفت افزایش یافته است.

به نوشته الوطن این کارگران از خروج از عربستان بدون این‌که حقوق خود را دریافت کنند امتناع کرده‌اند و تعدادی از آنها چهار ماه است که حقوقی نگرفته‌اند.

الوطن نوشته است که این کارگران تقریبا هر روز در مقابل دفاتر شرکت بن لادن در عربستان به حالت اعتراض تجمع می کنند.

این شرکت امسال چندین درگیری در مورد حقوق با کارگران خود داشته است. در ماه مارس ده‌ها نفر از کارگران در مقابل مقر شرکت در عربستان اجتماع کردند و دریافت حقوق معوقه خود را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز،اوج فعالیت شرکت بن لادن در زمان شکوفایی اقتصادی عربستان در دهه گذشته بود. این شرکت با داشتن حدود 200 هزار کارگر و کارمند اکثر پروژه های زیرساختی اصلی عربستان از جمله فرودگاه‌ها ، جاده‌ها و آسمان خراش‌ها را عهده دار بوده است.

اما این شرکت همانند سایر شرکت‌های ساختمانی عربستان سال گذشته به این علت که کاهش بهای نفت باعث شد تا دولت در تلاش برای مهار کسری بودجه که حدود 100 میلیارد دلار در سال گذشته بود هزینه‌های خود را کاهش دهد؛ ضربه سختی خورد.

در ماه سپتامبر هم بعد از آن‌که یک دستگاه جرثقیل در جریان طوفان بر روی مسجد الحرام سقوط کرد و بر اثر آن 107 نفر کشته شدند دادگاهی در عربستان گرفتن قراردادهای جدید را برای شرکت بن لادن ممنوع کرد.

کد خبر 332282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha