جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت گردشگری ترکیه از کاهش ۱۶.۵ درصدی در آمد صنعت گردشگری این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی خبر داد.

درآمد صنعت گردشگری ترکیه ۱۶.۵ در صد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین داده های وزارت گردشگری تركیه كه روز جمعه منتشر شد، در آمد صنعت گردشگری تركیه در سه ماهه اول سالجاری میلادی با 16.5 در صد كاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 4 میلیارد و 66 میلیون و 384 هزار دلار رسید.

وزارت گردشگری تركیه، از كاهش 51.6 در صدی شمار گردشگران روسی كه در ماه فوریه سالجاری میلادی به این كشور سفر كرده اند ، نسبت به ماه مشابه سال گذشته خبر داده بود.

در ماه فوریه 2016 میلادی ( 13 بهمن ماه الی 10 اسفند ماه 1394) شمار كل گردشگرانی كه به تركیه سفر كرده اند نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.32 كاهش نشان می دهد.

روابط روسیه با تركیه ماه نوامبر گذشته (آذرماه) در پی حمله ارتش تركیه به جت جنگنده روسیه بر فراز سوریه و سقوط این جنگنده و كشته شدن خلبان آن به شدت تیره شده است.

بر اثر این رویداد، روسیه تحریم هایی در زمینه های تجاری، گردشگری و آموزشی علیه تركیه به مورد اجرا گذاشته است.

از سوی دیگر انفجارهای اخیر در شهرهای آنكارا و استانبول و ادامه ناآرامی ها و درگیریهای مسلحانه میان نظامیان و عناصر «پ.ك.ك» در مناطق شرق و جنوب شرقی تركیه نیز تاثیر منفی بر صنعت گردشگری تركیه دارد.

کد خبر 332180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha