همشهری آنلاین: سردار حسین دهقان در حاشیه نشست بین المللی امنیت در مسکو گفت: ایران و روسیه طرح های مشخصی را برای همکاری های فنی و نظامی تهیه کرده اند و توافق های معینی صورت گرفته است.

 دهقان

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در محل برگزاری نشست مسكو در جمع خبرنگاران افزود: دو كشور برای توسعه روابط در عرصه های مختلف عزم راسخ دارند و این همكاری ها در سطح عالی ادامه دارد.

سردار دهقان همچنین ادامه داد: روسیه و ایران جهت های همكاری های فنی و نظامی دو كشور را تعیین كرده اند، به توافق های معینی دست یافته و طرح های مشخصی را نیز برای همكاری های فنی نظامی تدوین كرده ایم.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت سرگئی شویگو همتای روسی خود شامگاه سه شنبه در راس یك هیات برای شركت در نشست بین المللی امنیت مسكو و رایزنی های دفاعی در حاشیه این اجلاس وارد پایتخت روسیه شد.

در پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو كه امروز با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف گشایش یافت و تا فردا ادامه دارد، مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی بررسی می شود.

وزیر دفاع ایران همچنین در حاشیه این نشست بین المللی دیدارهای دو جانبه ای انجام خواهد داد.

سردار دهقاندر سخنان خود در نشست بین المللی امنیت مسكو گفت: تروریسم با گسترش ناامنی، بی ثباتی، بحران آفرینی و بسترسازی ایجاد چالش داخلی و خارجی، سوریه، عراق، افغانستان، لیبی، یمن و شمال افریقا و حتی برخی كشورهای اروپائی را جولانگاه جنایات خود قرار داده و تاسف بار اینكه دولت ها در منطقه و فرامنطقه حمایت همه جانبه آموزشی، مالی، لجستیكی، نظامی و سیاسی از آن به عمل می آورند.

وی افزود كه اعتقاد ما بر آن است امروز تمامی جهان در معرض ناامنی، بی ثباتی و توسعه وحشت ناشی از اقدام های تروریستی جریان های تكفیری - صهیونیستیِ مورد حمایت آمریكا، رژیم صهیونیستی و برخی كشورهای منطقه و در رأس آنها دولت عربستان است.

سردار دهقان همچنین تاكید كرد: جمهوری اسلامی با برخورداری از پشتوانه عظیم مردمی و بهره مندی از محققین، پژوهشگران و زیرساخت های عظیم صنعتی و صنایع دفاعی، برای تامین اهداف و منافع ملی در بالاترین سطوح نسبت به تسلیح نیروهای مسلح خود اقدام خواهد كرد و در این مسیر هیچ اراده یا محدودیتی نمی تواند مانع توسعه و ارتقا توان دفاعی بویژه موشكی ایران باشد.

کد خبر 332083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha