همشهری آنلاین: وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح سیاست ها، اهداف و اولویت های این وزارتخانه، از اقتصاد مقاومتی به عنوان محور و جهت گیری اصلی فعالیت ها و اقدامات وزارت دفاع یاد کرد و گفت: در این زمینه، سیاست های ۱۰ گانه اعلامی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی مبنای حرکت ما در این مسیر است.

دهقان

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان روز دوشنبه در نخستین همایش مدیران ارشد وزارت دفاع در سال جدید عنوان کرد.

وی انعطاف پذیری راهبردی را از روش های موفق تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: وزارت دفاع با اتخاذ این راهبرد قادر است در محیط بسیار پیچیده و به سرعت در حال تغییر کنونی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وزیر دفاع، مدیریت پیچیدگی را که از مؤلفه های، انعطاف، قاطعیت و سرعت در تصمیم گیری برخوردار است، رمز پابرجایی در این شرایط ذکر کرد و افزود: در این نوع مدیریت با حفظ قدرت، انتخاب زمان و مکان ضمن اینکه همواره می توانیم دشمن را در چالش نگه داریم، ظرفیت پویایی درون سازمانی را ارتقا بخشیده و نوآوری را در آن شکوفا کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه وظیفه یک مدیر در سطح راهبردی تاب آوری، ایجاد تعادل میان ثبات و انعطاف پذیری است، تصریح کرد: با اجرای درست این وظیفه می توانیم ضمن پاسخگویی مناسب به تهدیدات، از فرصت ها حداکثر بهره برداری را به عمل آوریم.

سردار دهقان اشراف اطلاعاتی، سرعت در ادراک و تجزیه و تحلیل محیط، نگاه واقع بینانه به نقاط ضعف و قوت و قرار دادن دائمی خود در مسیر یادگیری را در این روند بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: باید وضعیت به شدت مستحکمی برای خود ایجاد کنیم که ما را قادر سازد تا در برابر دشمنان مانع شکست شویم و یا پیروزی بدست آوریم و با اقتصاد مقاومتی می توانیم به این نقطه برسیم.

وزیر دفاع از اقدام و عمل به عنوان مهمترین موضوع در زمینه تحقق اهداف سازمانی یاد کرد و گفت: باید بصورت واقع گرایانه، هوشمندانه و عملگرایانه پایبند به اجرا باشیم و اینجاست که «تعاونوا علی البرو تقوا» شکل می گیرد.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود، نیروی انسانی را مهمترین و بزرگترین سرمایه ملی دانست که باید مورد بیشترین توجهات و حمایت ها قرار گیرد و و به گفته وی مهمترین توجه جانمایی و بکارگیری صحیح آنان است.

وزیر دفاع تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق خوداتکایی بیشتر، به حداقل رساندن زمان تحقق ایده به محصول، اجرای کامل آمایش و نظام نوآوری دفاعی و نظام نوین ودجا و روز آمد سازی زیر ساخت های صنعتی را از اولویت های اصلی وزارت دفاع در سال 95 برشمرد و تصریح کرد: مجموعه مدیران و کارکنان وزارت دفاع در سال جدید همفکر، هم صدا و همگام برای عزت و اعتلای ایران و ایرانی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری با تمام توان و جدیت تلاش خواهند کرد.

کد خبر 329475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha