همشهری آنلاین: معاون آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: امروز اگر نیروهای مسلح اقتدار و توانمندی ‌شان‌ را به رخ دشمن می ‌کشند ‌نتیجه تفکر انقلابی‌، دانش و تلاش شبانه ‌روزی دانشمندان ‌وزارت دفاع ‌است‌.

سید‌کمال پیمبری

به گزارش ‌وزارت دفاع‌، اين مطلب را امير سرتيپ دوم سيد‌كمال پيمبري در جمع مديران و كاركنان ‌وزارت دفاع عنوان كرد و با گراميداشت ياد و نام حضرت امام و شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس افزود: انقلاب شكوهمند اسلامي در كشوري روي داد كه جزيره ثبات آمريكا بود و طبيعتاً ارتش ايران نيز وظيفه‌اي جز حفظ اين ثبات نداشت و همه هزينه‌هاي مادي رژيم گذشته نيز بر اساس همين وظيفه به پاي ارتش ريخته شده بود.

وي ‌با اشاره به اينكه از دست دادن ارتش ايران ‌تنها يكي از خسارات سنگين نظام سلطه به واسطه پيروزي انقلاب اسلامي بود‌، افزود: دشمن با آگاهي از اين موضوع تلاش همه‌جانبه‌اي را براي انحلال ارتش آغاز كرد، اما حضرت امام خميني (ره) كه ‌پيش از انقلاب توانسته بود‌ با برخي چهره‌ها كه بعدها در رأس ارتش قرار گرفتند‌، ارتباط داشته باشند‌ اين توطئه شوم را خنثي كردند‌.

معاون آموزش نيروي زميني ارتش ‌با اشاره به اينكه نظام سلطه از همان فرداي انقلاب‌، مرزهاي كشور را نا‌امن كرد‌، ادامه داد: در آن مقطع سپاه هنوز شاكله خود را نيافته بود، لذا تنها نهادي كه مي‌توانست منسجم مقابل اين توطئه بايستد‌‌ ارتش بود‌.

امير سرتيپ دوم پيمبري اضافه كرد‌: از 46 هزار شهيد ارتش‌، بيش از 2 هزار نفر آنان مربوط به فاصله زماني پيروزي انقلاب تا آغاز جنگ تحميلي است كه اين موضوع‌، از يك طرف نشان‌دهنده اهميت مقابله حضرت امام با انحلال ارتش و از يك طرف نقش و كاركرد ارتش در آن مقطع است‌.

وي ‌مقطع فرار بني‌صدر و شكل‌گيري عمليات‌هاي بزرگ را ‌تجربه‌اي ارزشمند از همگرايي ارتش و سپاه توصيف ‌كرد و گفت: در طول دفاع مقدس‌‌ عمليات‌هاي بزرگي چون آزادي خرمشهر و فتح فاو را داشتيم كه امروز در برخي از دانشگاه‌هاي نظامي جهان تدريس مي‌شود‌.

معاون آموزش نيروي زميني ارتش ‌با تأكيد بر اينكه هشت سال دفاع مقدس سبب شد‌ تا ‌كسي فكر تجاوز به ايران را در خاطرش نپروراند‌، تصريح كرد‌: جوانان مراقب باشند در محاسبات‌شان اشتباه نكنند ‌چرا كه چيزي به نام «همه گزينه روي ميز است» وجود ندارد .

امير پيمبري در بخش ديگري از سخنانش ‌از ارتش به عنوان نهادي مكتبي و ارزشي‌، صاحب دانش روز‌، باتجربه‌، كارآمد‌، فرمانبردار و متدين و حزب‌الهي نام برد و با اشاره به شرايط منطقه‌، شيطنت‌هاي نظام سلطه در غرب آسيا را بخشي از تلاش آنان براي جلوگيري از نفوذ انقلاب اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: ارتش به آن توان و بالندگي رسيده كه بنا به تدبير و دستور فرمانده معظم كل قوا‌ در مأموريت‌هاي مستشاري نيز حضور پيدا كرده و در كنار سپاه پاسداران‌ به ايفاي نقش بپردازد‌.

وي ‌به ذكر خاطره اي از شهيد اميرسپهبد علي صياد شيرازي پرداخت و ادامه داد: زماني سرودي را آماده كرده بوديم كه در آن آمده بود ‌ارتشي و سپاهي‌، دو لشكر الهي اما شهيد صياد گفت‌ بگوييد ‌يك لشكر الهي‌.

معاون آموزش نيروي زميني ارتش در پايان سخنان خود با اشاره به دستاوردهاي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد: امروز اگر نيروهاي مسلح اقتدار و توانمندي خود را به رخ دشمن مي‌كشند ‌نتيجه تفكر انقلابي‌، دانش و تلاش شبانه‌روزي دانشمندان و يكايك كاركنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است‌.

کد خبر 331639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha