جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه نظامی ترکیه روز جمعه بر اثر انفجار بمب در شرق این کشور کشته شدند.

 سه نظامی ترکیه بر اثر انفجار بمب کشته شدند

به گزارش ايرنا، رسانه های تركیه با اعلام این خبر از اعزام چندین آمبولانس به محل حادثه خبر دادند. در این انفجار تعدادی نیز زخمی شده اند.

پایگاه خبری ملیت نوشت: این حادثه هنگام عبور یك خودروی نظامی در مسیر جاده « تونجعلی » به «الازیغ' رخ داد و تعدادی نظامی بشدت زخمی شدند.

رسانه های تركیه به نقل از منابع محلی اعلام كردند كه عناصر 'پ.ك.ك' بمب یاد شده را پیش تر در این مسیر جاسازی كرده بودند و هنگام عبور خودروی نظامی از طریق كنترل از راه دور آن را منفجر كرده اند.

مناطق كردنشین شرق و جنوب شرق تركیه حدود 9 ماه است كه شاهد درگیری های خونین بین نیروهای دولتی و اعضای حزب غیرقانونی كارگران كرد تركیه (پ.ك.ك) است.

به گفته مقام های امنیتی تركیه در این مدت بر اثر بمباران مواضع 'پ.ك.ك' در شمال عراق توسط جنگنده- بمب افكن ها و در درگیری های داخل خاك این كشور، حدود پنج هزار نفر از مخالفان كُرد، اعضای پ.ك.ك و حدود 400 نفر از مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی كشته شده اند.

همچنین در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود 250 هزار نفر از اهالی مناطق یادشده از خانه و كاشانه خود كوچ كرده و دانش آموزان این مناطق نیز فرصت تحصیل را از دست داده اند.

 

کد خبر 331360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha