همشهری آنلاین: رسانه‌های برزیلی رد یا دفاع از اتهامات علیه دیلما روسف رییس جمهوری این کشور را از ابعاد مختلف در دستور کار خود قرار داده‌اند.

تشدید تقابل رسانه ای مخالفان و موافقان روسف

به گزارش ايرنا، یك روزنامه چاپ برزیل جمعه اعلام كرد كه یك شركت مهندسی آن كشور كمك هایی را به تیم مبارزاتی دیلما روسف در انتخابات سال 2014 كرده كه اعلام نشده و غیرقانونی است.

خبرگزاری رویترز جمعه از برازیلیا گزارش داد كه روزنامه 'فولها دی سائوپولو' (برگ سائوپائولو) بدون اشاره به اینكه داده های خود را چگونه كسب كرده است نوشت كه شركت مهندسی 'آندراده گوتیرز' در انتخابات سال 2014 كمك های مالی به گروه مبارزه انتخاباتی 'روسف' رییس جمهوری برزیل كرده كه اعلام نشده است.

این درحالیست كه'فلاویو كائه تانو' هماهنگ كننده مبارزه انتخاباتی روسف اعلام كرد كه این ادعاها 'اساسا كذب' است.

وی در اظهار نظری مكتوب به رویترز گفت: جای تاسف و عجیب است كه در آستانه رای گیری برای استیضاح یك دروغ آشكار از سوی رسانه های علیه تیم مبارزاتی روسف برجسته می شود.

براساس گزارش رویتز یك سخنگوی شركت گوتیرز از اظهار نظر در این زمینه خودداری كرد.

به نوشته 'فولها' شركت مهندسی یادشده نزدیك به دو میلیون و 90 هزار دلار به تیم مبارزاتی روسف برای انجام نظرسنجی كمك كرده است.

گزارش رویترز حاكیست كه در حالی كه این ادعاها ممكن است پرونده اوپوزیسیون برای استیضاح رییس جمهوری برزیل را تقویت كند، اما برخی دیگر از رسانه های این كشور مواضع روسف را مورد حمایت قرار داده اند. حزب مخالف 'پی اس دی بی' به سبب آنچه كه آنرا كمك های مالی غیرقانونی به روسف می داند خواهان انحلال انتخابات 2014 است كه رییس جمهوری برزیل در آن دوباره ریاست جمهوری را كسب كرد.

مجلس نمایندگان برزیل جمعه طرح سه روزه ای را برای بحث درباره استیضاح رئیس جمهوری آغاز كرد كه اوج آن روز یكشنبه است كه رای گیری برای استیضاح صورت می گیرد.
این درحالی است كه روسف هرگونه سوء استفاده مالی در انتخابات سال 2014 را رد كرده است.

رییس جمهوری برزیل اقدامات مخالفان علیه خود در درخواست استیضاح بدون پشتوانه قانونی مستند را یك 'كودتا' اعلام كرده است.

کد خبر 330782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha