همشهری آنلاین: جدیدترین نظرسنجی انجام شده در برزیل حکایت از ادامه اصرار مردم این کشور بر کنار رفتن «دیلما روسف» از قدرت و روی کار آمدن مجدد «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» دارد.

افزایش محبوبیت رئیس‌جمهور برزیل | آیا لولا به قدرت باز می‌گردد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هر چند میزان افرادی که خواستار کنار رفتن دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، از قدرت هستند در مقایسه با ماه گذشته اندکی کاهش یافته اما با این وجود همچنان بیش از نیمی از مردم این کشور بر کنار رفتن وی اصرار دارند.

بر اساس نتایج نظرسنجی که توسط موسسه «دیتا فولها» در برزیل انجام شده در حال حاضر ۶۱ درصد از مردم برزیل خواستار کنار گذاشته شدن روسف از قدرت از سوی کنگره این کشور هستند در حالی که در ماه گذشته میلادی ۶۸ درصد مردم برزیل چنین درخواستی را داشتند.

اگر روسف از قدرت کنار گذاشته شود بر اساس قانون اساسی برزیل معاون وی یعنی «میشل تمر» عهده دار سمت ریاست جمهوری می شود اما نظرسنجی جدید نشان می دهد که مردم برزیل خواستار کنار رفتن تمر نیز هستند.

بر همین اساس اگر تمر نیز از قدرت کنار برود باید در برزیل انتخابات زودهنگام برگزار شود که در این صورت به نظر مردم لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق، بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ۷۹ درصد مردم برزیل خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در برزیل هستند.

به گزارش مهر، مطرح شدن پرونده فساد مالی مقامات و همچنین روند کند اقتصادی برزیل که به دلیل کاهش بهای نفت رخ داده موجب شده تا نارضایتی از دولت فعلی به اوج خود برسد و مردم برزیل به کنار رفتن روسف از قدرت تاکید داشته باشند.

کد خبر 330098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha