همشهری آنلاین: سناتور سابق آمریکایی از اوباما خواست بخش محرمانه گزارش حملات ۱۱سپتامبر را برملا کند.

گراهام خواستار افشای نقش عربستان درحادثه ۱۱ سپتامبر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل خبرگزاری آسیا روزنامه ایندیپندنت نوشت باب گراهام سناتور سابق آمریکایی با افشای دخالت آل سعود در حوادث 11 سپتامبر 2001 به همراه کریستین گیلیبرند دیگر سناتور آمریکایی از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خواستند بخش محرمانه گزارش حملات یازدهم سپتامبر 2001 را برملا کند.

28 صفحه از گزارش 800 صفحه ای کمیته ای متشکل از جمهوری خواهان و دمکرات هادر سال 2003 ، به جهات امنیتی منتشر نشده است.

طبق گزارش گراهام که از جمله مسئولان کمیته تحقیق در این خصوص بوده است این گزارش از کسانی که اتباع سعودی را در جهت آموزش خلبانی و حمله به ساختمان های مرکز تجارت جهانی و پنتاگون کمک کرده اند سخن به میان آورده است.

بر اساس این گزارش سعودی هایی که وارد آمریکا شدند هیچ گونه آشنایی با فن خلبانی نداشته اند اما عمر البیومی نماینده مسئولان سعودی ، امکانات مالی و تسهیلات لازم را برای ثبت نام آنان در مدرسه خلبانی فراهم کرده بود.

گراهام کمک دولت عربستان ، ثروتمندان و یا موسسات خیریه به تروریست ها را در اجرای این حمله تایید کرد.

کریستین گیلیبرند نیز لزوم بر ملا شدن 28 صفحه باقی مانده از اسناد منتشره را پیش از سفر باراک اوباما به عربستان در 21 آوریل خواستار شد و گفت این اقدام امکان بررسی این اسناد را برایشان در این سفر فراهم خواهد کرد.

پورتر گوس عضو سابق کنگره آمریکا از ایالت فلوریدا و مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد موضوع دخالت عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر به جهات سیاسی مخفی مانده است و دولت جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا در تلاش بود به روابط با ریاض آسیب وارد نشود.

کد خبر 330509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha