همشهری آنلاین: رسانه‌های روسی از جمله پورتال خبری «رئالنی نووستی» یک گزارش سازمان اطلاعات خارجی روسیه را منتشر کردند که در آن به پناهنده‌شدن شماری از سرکردگان داعش به آمریکا اشاره شده است.

رسانه های روسی: شماری از سرکردگان داعش به آمریکا پناهنده شده اند

در گزارش سازمان اطلاعات خارجی روسیه آمده است: 'دولت آمریكا هفته گذشته به حداقل 13 نفر از سركردگان گروه داعش كه از سوریه فرار كرده اند، اجازه پناهندگی در خاك آمریكا به عنوان مهاجر داده است.

این گزارش افزوده است: 'دولت اوباما پس از قلع و قمع گروه تروریستی داعش در سوریه توسط ارتش این كشور و با پشتیبانی هوایی روسیه، به فكر كمك به سركردگان این گروه تروریستی برای نجات آنها از نابودی و هلاكت افتاده است.

' شماری از سركردگان و فرماندهان داعش پس از عملیات اخیر نیروهای سوریه و روسیه خاك سوریه را ترك كرده و به كشورهای مجاور متواری شده اند و آمریكا به این افراد كمك می كند.
'این سركرده های تروریست های داعشی و نیز تروریست های رده های پایینتر امكان یافته اند تا از كمك های آمریكا برای سفر به این كشور به عنوان مهاجران سوری برخوردار شوند'.

رسانه های روسی به نقل از این گزارش نوشتند: 'دونالد وریل معاون دادستان كل آمریكا در دادگاه عالی این كشور از دادن پناهندگی به این افراد حمایت و اعلام كرد دولت اوباما اجازه دارد تا به مهاجران سوری همانند یك میلیون مهاجر غیرقانونی دیگر پناهندگی دهد.

'این افراد در آمریكا مستمری پناهندگی و كمك های پزشكی و نیز كوپن خواربار دریافت می كنند كه بیش از یك میلیارد دلار برای مالیات دهندگان آمریكایی هزینه خواهد داشت'.

در ادامه گزارش سازمان اطلاعات خارجی روسیه آمده است:' اقدام آمریكا در دادن پناهندگی به سران تروریست ها، پس از انكه تشكیلات مرزبانی اتحادیه اروپا در مورد نفوذ سركردگان تروریست ها به اروپا تحت پوشش پناهجویان هشدار داد، بسیار خطرناك و نگران كننده است.

' آمریكا در پایان جنگ دوم جهانی نیز به همین گونه رفتار كرد و به شماری از سران رژیم و جنایتكاران آلمان نازی پناهندگی داد. آمریكا با عملیات سری به نام «اسكرپكا» بیش از 1500 نفر از مقامهای رژیم المان نازی را به عنوان پناهنده پذیرفت تا به دست ارتش سرخ شوروی نیفتند'.

این نخستین بار نیست كه حكومت آمریكا به حمایت از گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی ضد سوری و عراقی متهم می شود و شواهد انكارناپذیر از ارتباط سازمان های اطلاعاتی آمریكا از این گروه ها حكایت می كند كه حاكی از حمایت واشنگتن از این گروه ها برای پیشبرد اهداف ژئوپلیتیك خود بویژه اجرای طرح خاورمیانه بزرگ در این منطقه استراتژیك است.

کد خبر 330348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha