انفجار هولناک در پاتوق معتادان در مشهد، خانه‌ همسایه‌ها را آوار کرد. ساکنان یکی از این خانه‌ها، زن باردار، شوهر و دختر ۸ساله‌شان بودند که جانشان را از دست دادند.

enfejar

اين انفجار 10مصدوم برجا گذاشت كه 5نفر از آنها به بيمارستان منتقل شدند. ساعت 5:55صبح ديروز، وقتي زنگ خانه يك طبقه‌اي در‌ بلوار بهمن مشهد به صدا درآمد، انفجار هولناكي رخ داد؛ انفجاري كه مردم منطقه را به وحشت انداخت و به خانه‌هاي زيادي خسارت وارد كرد.

شدت انفجار به حدي بود كه علاوه بر خانه مورد نظر، 3خانه مجاور نيز كاملا آسيب ديدند و سقف و ديوارهاي آنها فرو ريخت. در يكي از اين خانه‌ها، زن و شوهر جواني به همراه دختربچه 8ساله‌شان زندگي مي‌كردند. زن جوان باردار بود و جنين 7ماهه‌اي در شكم داشت كه قرار بود به‌زودي به دنيا بيايد. هنگام حادثه اين خانواده در خواب بودند كه بر اثر انفجار، سقف‌ خانه كوچكشان روي آنها آوار شد و هر 4 نفر، جانشان را از دست دادند. در 2خانه ديگر شرايط كمي بهتر بود و بخت با ساكنان آنجا ياربود كه در اين حادثه مجروح شدند. اما اين همه ماجرا نبود. چرا كه انفجار، شيشه‌هاي ده‌ها خانه را شكست و به 2خودروي پرايد نيز خسارت وارد شد.

  • اما اين حادثه چطور رخ داد؟

بررسي‌هاي پليس و قاضي علي‌اكبر احمدي‌ن‍ژاد، بازپرس جنايي مشهد كه لحظاتي پس از حادثه خود را به آنجا رسانده بودند از اين حكايت داشت كه احتمالا انفجار بر اثر نشت گاز رخ داده بود. ماجرا از اين قرار بود كه خانه‌اي كه انفجار در آنجا رخ داده بود، در حقيقت پاتوق معتادان براي مصرف مواد‌مخدر بود. تحقيق از شاهدان حاكي از آن بود كه رفت‌وآمدهاي گاه و بي‌گاه به اين خانه حتي باعث ناراحتي و اعتراض همسايه‌ها نيز شده بود.

طبق اطلاعات پليس، در زمان حادثه صاحبخانه در خواب بوده و به‌دليل نشت، گاز شهري فضاي خانه‌اش را پر كرده بود. در همان زمان فردي كه براي سرزدن به صاحبخانه به آنجا رفته بود، زنگ خانه را زده و به‌دليل ايجاد جرقه، خانه منفجر شده است. اين فرد در جريان تحقيقات به پليس گفت كه از نشت گاز در خانه دوستش خبر نداشته و وقتي زنگ را زده، با انفجار وحشتناك مواجه شده است. به‌گفته او، صاحبخانه نيز در اين حادثه مصدوم شده بود كه با حضور امدادگران به بيمارستان منتقل شد.

  • عمليات نجات

لحظاتي پس از اين انفجار و با حضور تيم‌هاي آتش‌نشاني، عمليات امداد و نجات شروع شد. مديرعامل آتش‌نشاني مشهد گفت: با اعلام وقوع اين حادثه ۲۰آتش‌نشان و نجاتگر از 4ايستگاه راهي محل حادثه شدند. بر اثر انفجار منزل مسكوني يك طبقه با مساحت تقريبي ۵۰ متر و 3منزل اطراف آن تخريب شده بودند.

آتش‌نشانان با به‌كار‌گيري تجهيزات لازم عمليات نجات را شروع كردند اما متأسفانه يك زوج به همراه جنين 7ماهه و دختر8ساله‌شان جانشان را از دست داده بودند و 10نفر ديگر هم مجروح شده بودند كه 5نفر از آنها به بيمارستان منتقل شدند. به‌گفته آتشپاد جعفري، شيشه‌هاي منازل اطراف اين ملك به‌طور تقريبي تا شعاع 100متر و 2خودروي پرايد كه در كوچه پارك بودند نيز بر اثر انفجار تخريب و دچار خسارت شدند. اين در حالي است كه براساس بررسي‌هاي اوليه كارشناسان احتمال مي‌رود نشت گاز شهري موجب انفجار شده باشد.

کد خبر 329851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha