سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

جوان دانشجو پیش از ازدواج با دختر موردعلاقه‌اش تصمیم گرفت با هک کردن تلگرام او، درباره‌اش تحقیق کند اما این کار سرانجام تلخی داشت.

چند روز پيش دختر جواني نزد مأموران پليس فتاي مشهد رفت و مدعي شد كه فرد ناشناسي با هك كردن گوشي او، به اطلاعات محرمانه درباره وي و خانواده‌اش دست پيدا كرده و با انتشار اين اطلاعات در شبكه‌هاي مجازي براي آنها دردسر بزرگي ايجاد كرده است. دختر جوان گفت: مدتي قبل متوجه شدم كه فردي با هك كردن تلگرام من به همه اطلاعات و اسرار محرمانه‌ زندگي من و خانواده‌ام دست پيدا كرده است.

اين فرد با چك كردن همه گروه‌هايي كه در آن عضو بودم، ازجمله گروه‌هاي دوستانه و خانوادگي و حتي چت‌هاي خصوصي‌ام، تمامي مطالبي را كه بين من و اعضاي خانواده‌ام يا دوستان و اقوامم ردوبدل شده بود به‌دست آورده و آنها را در شبكه‌هاي مجازي منتشر كرده است. اين كار او نه‌تنها باعث شده كه خواستگار من از ازدواج منصرف شود بلكه مشكلاتي هم براي پدرم و ديگر اعضاي خانواده‌ام به‌وجود آمده و ما را به دردسر بزرگي انداخته است.

با شكايت دختر جوان، ماموران توانستند فردي را كه اقدام به انتشار عكس‌ها و اسرار زندگي شاكي كرده بود شناسايي كنند. او كه پسري جوان و دانشجوي رشته كامپيوتر بود دستگير شد و وقتي شاكي چشمش به وي افتاد خشكش زد. متهم پرونده كسي نبود جز خواستگار دختر جوان. او در جريان بازجويي‌ها گفت: من و شاكي دانشجو هستيم و از وقتي او را ديدم به وي علاقه‌مند شدم. مدتي بعد از او خواستگاري كردم و قرار بود با هم ازدواج كنيم.

پيش از ازدواج اما كنجكاو شدم كه درباره او تحقيق كنم. تصميم گرفتم اين كار را با هك‌كردن تلگرام او انجام دهم تا ببينم با چه كساني درارتباط است. براي اين كار از برنامه جاسوسي استفاده كردم. برنامه طوري بود كه براي دختر جوان پيام مي‌فرستاد كه تلگرام او بايد به‌روزرساني شود و اگر اين كار را نكند، حذف خواهد شد. وقتي او روي برنامه كليك مي‌كرد و كد را وارد مي‌كرد، من مي‌توانستم تلگرام او را هك و به همه پيام‌هاي ارسالي و دريافتي‌اش دست پيدا كنم.

متهم ادامه داد: با استفاده از اين برنامه پيامك مورد نظر را براي دختر موردعلاقه‌ام فرستادم. وقتي به من گفت چنين پيامي دريافت كرده، به او گفتم كه حتما آن را اجرا كند تا تلگرامش حذف نشود. به همين راحتي توانستم به چت‌ها و اسرار خانوادگي او دست پيدا كنم و آنجا بود كه متوجه شدم او از طريق تلگرام با يكي از اقوامش هم در ارتباط است. آنقدر عصباني شدم كه نه‌تنها از ازدواج با او منصرف شدم بلكه تصميم گرفتم از وي انتقام بگيرم. براي همين همه اطلاعات شخصي‌ و خانوادگي‌اش را منتشر كردم.

سرهنگ جواد جهانشيري، رئيس پليس فتاي استان خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: پس از اعترافات پسر دانشجو براي او قرار قانوني صادر شد و پرونده‌اش در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت. وي با توصيه به شهروندان گفت: هنگام استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي دقت كنيد كه اسرار زندگي‌تان را نزد كسي برملا نكنيد. مراقب نرم‌افزارها و هكرها باشيد چرا‌كه آنها با ارسال پيام‌هايي براي شما، به بهانه‌هاي مختلف ازجمله به‌روز رساني‌ برنامه، رمز و كد شما را به‌دست آورده و به راحتي مي‌توانند گوشي شما را هك كنند.

کد خبر 319074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha