دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

در ادامه رسیدگی به پرونده مرگ فاطمه ۵ساله در پارک کوهسار مشیریه، پیمانکار و ناظر بر عملکرد پیمانکار پارک دیروز به دادسرای امورجنایی احضار شدند. این جلسه در نهایت با بازداشت پیمانکار و صدور قرار وثیقه ۲میلیارد ریالی برای او پایان یافت.

حوادث شهری

چهارم خرداد‌ماه دختربچه 5ساله‌اي به نام فاطمه به‌دنبال سقوط به حوضچه مقابل آبشار پارك كوهسار دچار حادثه‌اي هولناك شد. به‌دليل اينكه پمپ‌ آب حفاظ نداشت، او به داخل پمپ كشيده شده و به طرز هولناكي جان باخت.اينكه پمپ حفاظ نداشت، دليل اصلي اين حادثه بود و در چنين شرايطي قاضي جنايي دستور داد تا پيمانكار در دادسرا حاضر شود و درخصوص اين حادثه مرگبار توضيح دهد. ديروز پيمانكار 46ساله به همراه ناظر برعملكرد پيمانكار در دادسرا حضور يافتند. در ابتداي جلسه وقتي قاضي از پيمانكار توضيح خواست وي چنين گفت: اول خرداد نامه‌اي از شهرداري به دستمان رسيد درخصوص اينكه محافظ شبكه‌اي پمپ، سرقت شده و از ما خواسته شده بود كه هرچه زودتر محافظ تهيه كنيم.

عصر 3خرداد‌ماه بود كه محافظ ساخته و نصب شد و حتي به ناظر پيمانكار هم ابلاغ كردم كه دريچه حفاظ نصب شده است. گويا دوباره همان شب دريچه سرقت شده و روز بعد هم اين حادثه رخ داده است. وي ادامه داد: در پارك دو نفر صبح‌ها و دو نفر شب‌ها نگهباني مي‌دهند اما در قسمت شمالي پارك حدود 300معتاد هستند كه شب‌ها آنجا مي‌خوابند و روزها پايه‌هاي چراغ، شيرآلات، تابلوها و درهاي آلومينيوم را سرقت مي‌كنند. ما فكر نمي‌كرديم كه دريچه حفاظ پمپ به اين سرعت دوباره سرقت شود.

در ادامه جلسه ناظر پيمانكار كه زني جوان است، گفت: نظارت بر 8پارك منطقه 15، خيابان‌ها و بلوارهايش برعهده من است، معمولا هر روز به همراه نماينده پيمانكار به اين پارك‌ها سر مي‌زنم و با ديدن نقص يا سرقتي موضوع را به پيمانكار اطلاع مي‌دهم. اول خردادماه وقتي متوجه نبود دريچه حفاظ پمپ شدم بلافاصله به پيمانكار نامه زدم. حتي به‌صورت كتبي و شفاهي به نماينده پيمانكار كه همراه من بود اعلام كردم كه فورا اين مشكل را برطرف كنند. پس از آن 3خرداد اعلام شد كه اين دريچه نصب شده است تا اينكه روز بعد حادثه رخ داد.

در ادامه قاضي جنايي از پيمانكار سؤال كرد با توجه به اظهارات شهرداري و خودتان، بچه‌هاي زيادي در حوض مقابل آبشار بازي مي‌كنند، پس چرا از وجود دريچه حفاظ پمپ مطمئن نشديد؟

او پاسخ داد: حدود 20سال است كه در اين كار هستم و هرگز تصورش را نمي‌كردم چنين اتفاقي رخ دهد. هميشه رتبه بالا داشتم و وظيفه‌ام را به خوبي انجام مي‌دادم. اصلا فكرش را نمي‌كردم چنين اتفاقي مي‌افتد. اگر مي‌دانستم خودم مي‌رفتم داخل حوض و مطمئن مي‌شدم كه آيا دريچه وجود دارد يا نه.

پيمانكار همچنين در پاسخ به اين سؤال كه دريچه را چه‌كسي ساخته است، گفت: مسئولان تاسيسات شركت خودشان دريچه را ساخته‌اند. در ادامه ناظر پيمانكار در پاسخ به اين سؤال قاضي كه چرا دريچه‌هاي نصب شده قابل حمل هستند كه به اين راحتي سرقت شوند نيز گفت: از آنجا كه هر دو هفته يك‌بار بايد داخل اين دريچه‌ها تميز شود از دريچه‌هاي قابل حمل استفاده مي‌شود.

در پايان جلسه، بازپرس محسن مديرروستا براي پيمانكار به اتهام بي‌مبالاتي منجر به فوت يا قتل غيرعمدي قرار وثيقه 200ميليون توماني صادر كرد و با توجه به اينكه وي نتوانست وثيقه را به‌موقع تهيه كند راهي زندان شهرري شد. همچنين قاضي دستور تحقيقات در صحت گفته‌هاي پيمانكار و ناظر را صادر كرد.

کد خبر 336181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha