همشهری آنلاین: نتایج حاصل از یکی از آخرین نظرسنجی ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که محبوبیت «دونالد ترامپ» در سه ماه گذشته سیری نزولی داشته و حدود ۳۰ درصد آمریکایی‌ها نسبت به او نظر مساعد دارند.

ترامپ

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و موسسه تحقیقاتی «جی اف کِی» آلمان صورت گرفته است، نشان می‌دهد که برای آمریکایی‌ها از هر جنس، نژاد و گرایش سیاسی که باشند، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از محبوبیت بسیار کمی برخوردار است.

هفت نفر از هر ۱۰ نفر آمریکایی که نزدیک به نیمی از آنها را رای دهندگان جمهوریخواه تشکیل می‌دهند، نظر نامساعدی نسبت به ترامپ دارند.

حتی در ایالت‌های جنوبی آمریکا - جایی که ترامپ پیروزی در اکثر رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان را از آن خود کرد- نزدیک به ۷۰ درصد از مردم، نظر مطلوبی نسبت به وی ندارند. جالب آنکه ترامپ در میان جعیت سفید پوست آمریکا هم که فاقد تحصیلات عالی هستند و یکی از اقشار وفادرار به وی به شمار می‌روند، از محبوبیت چندان زیادی برخوردار نیست و ۵۵ درصد از این قشر نظر منفی نسبت به وی دارند.

ترامپ همچنان نامزد یکه تاز جمهوریخواهان در عرصه رقابت‌های درون حزبی به شمار می‌رود با این حال افزایش نامحبوبیت وی در بین مردم این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا وی در رقابت نهایی ۸ نوامبر از آراء کافی برای ورود به کاخ سفید برخوردار خواهد شد.

از سوی دیگر، نظرسنجی آسوشیتدپرس جایگاه ترامپ برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب جمهوریخواه را در شرایطی که وی به شدت مشغول رقابت با «تد کروز» دیگر نامزد جمهوریخواه این عرصه است، با چالش روبرو می‌سازد.

علاوه بر این، جدای از نظر منفی که عموم آمریکایی‌ها نسبت به ترامپ دارند، اغلب وی را دوست نداشتنی توصیف کرده و عاری از صفاتی چون مدنیت و مهربانی می‌دانند.

البته، عدم محبوبیت ترامپ به آن معنا نسیت که سایر نامزدهایی که در گود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور دارند، در چشم مردم بی‌عیب و نقص به شمار می‌روند. اما واقعیت این است که عمق بی‌اعتمادی مردم آمریکا به هیچ نامزدی به اندازه ترامپ نیست.

 ۵۹ درصدِ مردم آمریکا از نظر مساعدی نسبت به تد کروز برخوردار نیستند حال آنکه این رقم برای «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات این دور از رقابت‌ها ۵۵ درصد است.

مشکل دیگر ترامپ این است که نرخ عدم محبوبیتش سیری صعودی به خود گرفته تا جایی که از سه ماه پیش (اواسط ماه میلادی فوریه) نظر نامساعد مردم نسبت به وی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کاهش محبوبیت ترامپ -که احتمالا ناشی از لحن بی‌مبالات وی در خصوص همسر رقبا و برخی از خبرنگاران مونث بوده است -موجب قوت قلب ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون شده تا شاید به این ترتیب ذهن مردم آمریکا را از بسیاری از سوالاتی که پیرامون جنبه‌های منفی شخصیت خود وی وجود دارد منحرف کرده و شانس او را در رقابت با حریف جمهوریخواه افزایش دهد.

کد خبر 329829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha