همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص با بیان اینکه انفجار اطلاعات از طریق رسانه‌های مجازی منجر به شکسته شدن دیوارهای سانسور شد، گفت: نظام تک‌رسانه‌ای با دنیای ارتباطات امروز ناسازگار است.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی يكشنبه 9 فروردين در ادامه دیدارهای نوروزی، به مناسبت سال نو با ابراز تأسف از حوادث تروریستی اخیر در کشورهای بلژیک و پاکستان و همچنین اوضاع آشفته کشورهای افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و سایر نقاط، خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی از جمله داعش که اخیراً به سلاح شیمیایی نیز دست پیدا کرده، تبدیل به ویروس بسیار خطرناکی شده که در همه جای دنیا در حال عضوگیری، انجام کارهای تروریستی و اقدامات جنایتکارانه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرمنشا شکل‌گیری گروه‌های تروریستی و تکفیری داعش، بوکوحرام و القاعده را اختلافات مذهبی و افراط گرایی دانست و افزود: یکی از وظایف اصلی ما در شرایط فعلی، حفظ آرامش و امنیت منطقه، پرهیز از تفرقه و عدم دامن زدن به اختلافات مذهبی و دینی است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای مجلس خبرگان رهبری درخصوص پرهیز از اختلافات مذهبی، اظهار داشت: ریشه جنگ‌های منطقه به دلیل اختلافات دینی و مذهبی است و ما باید با هوشیاری و رفتاری توأم با آرامش و عقلانیت، آتش جنگ‌های مذهبی را که هر روز شعله‌ورتر می‌شود، خاموش کنیم.

وی با تأکید و تحسین امنیت ایران در شرایط آشفته منطقه، گفت: در این شرایط انتخابات حساس مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را با حضور حداکثری مردم بدون کوچکترین درگیری برگزار کردیم که باعث تقویت اقتدار ایران در مجامع بین‌المللی شد.

هاشمی رفسنجانی، در ادامه با تأکید بر اینکه مردم با حضور آگاهانه خود در انتخابات 92 و 94 دو گام بلند پیروزمندانه را برداشتند، تصریح کرد: انفجار اطلاعات از طریق رسانه‌های مجازی منجر به شکسته شدن دیوارهای سانسور و تصمیم‌سازی توسط مردم گردید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتشار واقعیت‌های آلوده به اهداف جناحی و تک رسانه‌ای بودن را سازگار با دنیای ارتباطات کنونی ندانست و افزود: مردم به دنبال کشف واقعیت‌ها بوده و با آگاهی کسب شده توسط خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خویش با اشاره به شعار امسال، اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی اساس سیاست‌های کلی نظام بود که پس از تصویب مجمع و تأیید مقام معظم رهبری ابلاغ گردید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنای این سیاست‌ را تکیه بر اقتصاد درون زا و برون نگر مبتنی بر توسعه کمی و کیفی انواع تولیدات داخلی و با در نظر گرفتن همکاری‌های بین‌المللی به ویژه در بخش صدور کالا و انتقال تکنولوژی‌های روز و اقتصاد برون‌نگر اعلام کرد.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به بازدید نوروزی خود از فازهای تولید و پالایش گاز و پتروشیمی در منطقه صنعتی پارس جنوبی با اشاره به موقعیت استراتژیک این منطق عظیم اقتصادی و صنعتی در تحولات کشور و منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و برقرای ارتباط علمی و عملی بین شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تولیدی به ویژه در منطقه پارس جنوبی خواهیم توانست یک تمدن جدید با محوریت انرژی و نفت و گاز در سراسر سواحل جنوب ایجاد نماییم.

وی با تأکید بر داشتن نیروی انسانی ماهر، مواد اولیه ارزان، بنادر آماده ارتباط با دنیا و سواحل وسیعی در منطقه، گفت: دولت شرایط سیاسی لازم را آماده و کارآفرینان و تولیدگران می‌توانند با ورود به این عرصه نه تنها نیازهای داخلی، بلکه امکانات صادرات هزاران محصول از مشتقات پتروشیمی را در جهت خدمت بیشتر به مردم شریف ایران بکار گیرند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز ایران، باید توسعه دانش محور باشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد شبکه ساها که 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه را تحت پوشش قرار داده است و همچنین ایجاد شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) در جهت توسعه دانش محور گام بر می‌دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ایران به لطف خداوند مجموعه‌ای از بهترین منابع ارزشمند طبیعی را داراست که هنوز بخشی از آنها ناشناخته باقی مانده است، گفت: برخورداری ایران از این همه نعمت خدادادی و امنیت و ثبات در منطقه به همراه نیروی انسانی متخصص و کارآمد و از طرفی هموار شدن مسیر توسعه از سوی دولت و شکل‌گیری مجلس معتدل همه دست به دست هم داده تا معضل اصلی کشور که فقر و بیکاری است، حل شود.

هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خویش با استقبال و تأکید بر ضرورت حضور گسترده بانوان در دانشگاه‌ها و اتمام تحصیلات تکمیلی برای راهیابی به پست‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی، گفت: زنان ایرانی نشان دادند که در این راه نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

کد خبر 328906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha