مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

فاز دوم دریاچه خلیج‌فارس به همراه ۵۰ طرح عمرانی، خدماتی و فرهنگی روز گذشته با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در منطقه ۲۲به بهره‌برداری رسید.

قالیباف

محمد‌باقر قاليباف در اين مراسم از افتتاح ادامه اتوبان حكيم به طول بيش از 2كيلومتر تونل و 10كيلومتر بزرگراه و پل در اواخر بهار سال آينده خبر داد و گفت: اين پروژه‌ها تأثير زيادي در تسهيل دسترسي به بزرگراه‌هاي شرقي و غربي تهران خواهد داشت. به گفته وي اين پروژه جاده قديم تهران- كرج را به اتوبان شهيد‌همت وصل مي‌كند تا ورودي غرب شهر تهران از تمركز ترافيكي فعلي خارج شده و بدين‌ترتيب بار سنگين ترافيك منطقه 22كاهش پيدا مي‌كند.

وي همچنين با اشاره به برخي انتقادات صورت گرفته در ميزان بلندمرتبه‌سازي در منطقه 22گفت: همه تلاش ما براساس قوانين و مقررات، آن هم با كمترين نقص و خطاست؛ البته ممكن است به‌خود قانون انتقادي وارد باشد كه در اين صورت بايد آن را اصلاح كنيم.

  • 65 هكتار امكانات گردشگري

شهردار تهران در ادامه موضوعاتي راجع به فاز دوم درياچه خليج‌فارس مطرح كرد. اينطور كه قاليباف گفت، اين بخش با وسعت 65هكتار در ضلع شمال شرقي درياچه كاملا جنبه تفريحي و گردشگري دارد و با هدف پر كردن اوقات فراغت خانواده‌ها به‌نحوي طراحي شده كه در آن معصيتي صورت نگيرد. وي با بيان اينكه از ابتدا بابت ساخت درياچه چيتگر به‌رغم همه اما و اگرها و پيچيدگي و سختي كار اطمينان داشته افزود:

به همين دليل بعد از سال‌ها كه ساخت درياچه به‌دليل همين نگراني‌ها عقب افتاده بود تصميم به ساخت گرفتيم و امروز به يكي از پروژه‌هاي خوب شهر تبديل شده است. وي اضافه كرد كه از بعد كالبدي نيز حجم بالايي از گونه‌هاي گياهي در اين مجموعه كاشته شده كه در چند سال آينده به فضاي سبز خوبي در شهر تهران تبديل خواهد شد.

به اعتقاد قاليباف وجود چنين فضاهايي نظير درياچه چيتگر در شهرهاي بزرگي همچون تهران كه معضلات شهرنشيني، آپارتمان‌نشيني و فضاهاي ماشيني بر اعصاب و روان مردم فشار مي‌آورد حياتي است؛ بر اين اساس ساخت درياچه يا تبديل رودخانه كن به تفرجگاه آن هم در شرايطي كه تا همين 5سال قبل محل دپوي زباله و محيطي ناامن بوده از نظر شهرداري امري ضروري به‌نظر مي‌رسد. وي درباره ساخت مجدد سينما آزادي بعد از ماجراي آتش‌سوزي آن نيز اشاره كرد و گفت: در روز افتتاحيه سينما آزادي گفتم كه بعضا تهمت مي‌زنند اين سينما را بچه‌هاي حزب‌اللهي آتش زده‌اند اما امروز ما به‌عنوان ميراث‌داران دوران دفاع‌مقدس اين سينما را ساختيم تا بدانيد كه ما با سينما مخالف نيستيم؛ اما حرف امام (ره) در گوش ماست كه ما با فساد مخالف هستيم.

  • يك‌ميليون گردشگر در عيد نوروز

در مراسم ديروز، مولايي شهردار منطقه 22 با توجه به افتتاح فاز دوم درياچه شهداي خليج‌فارس كه شامل سينماي 6بعدي، بيش از 7هزار متر پياده‌راه، زمين بازي‌هاي كابلي، اسكله قايق‌هاي برقي و پدالي، پيست دوچرخه‌سواري و ساير امكانات تفريحي و گردشگري است، پيش‌بيني كرد نوروز امسال بيش از يك‌ميليون نفر از اين درياچه و امكانات آن استقبال كنند. وي درعين حال از اجراي مشاركتي شبكه آب و فاضلاب منطقه 22به‌عنوان يكي از طرح‌هاي اثرگذار و مهم منطقه نام برد.

يكي ديگر از سخنرانان مراسم ديروز رئيس امور مساجد غرب تهران بود. حجت‌الاسلام مير‌شاه‌دولد گفت: امروز آقاي قاليباف در همه عرصه‌هاي خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي حضور اثرگذار دارند؛ به‌نحوي كه اگر امروز كسي از خارج وارد كشور شود برايش جالب خواهد بود كه با وجود تحريم‌ها، تهران زيبايي‌هاي بسيار قابل توجهي دارد.

وي با اشاره به عملكرد شهرداري تهران در ساخت مساجد، كتابخانه‌ها و حوزه‌هاي علميه اظهار داشت: اين نهاد شهري حتي با وجود اينكه در برگزاري مراسم باشكوه اربعين حسيني در كربلاي معلي يا زدودن معضل زشت اعتياد از چهره پايتخت وظيفه‌اي نداشت اما به خوبي عمل كرد اين در حالي است كه دستگاه‌هاي ديگر هريك اين مسئوليت رابه گردن ديگري مي‌انداختند.

  • مراكزي براي اسكان رايگان مسافران نوروزي پايتخت

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در حاشيه مراسم بهره‌برداري از 50طرح عمران شهري منطقه 22در جمع خبرنگاران حاضر شد و خبر از تصويب طرح تفصيلي جديد منطقه 22دركميسيون ماده 5ظرف 3ماه آينده داد. بر اين اساس هم ساخت‌وسازها منطبق با طرح تفصيلي انجام خواهد شد و هم مجموعه جمعيت منطقه 22در افق طرح تفصيلي سال 1404حدود 700هزار نفر خواهد بود. اين رقم هم اكنون450هزار نفر است.

وي به تدابير درنظر گرفته شده به‌منظور اسكان مسافران نوروزي پايتخت نيز اشاره و تأكيد كرد: در ايام عيد نوروز مراكز مختلفي در سطح شهر تهران براي اسكان مسافران تهران فراهم كرده‌ايم كه در قالب بروشورهايي به مسافران اطلاع‌رساني مي‌شود. به گفته وي همچنين در منطقه 22و درياچه چيتگر فضايي در اردوگاه شهيد ميرحسيني فراهم شده تا مسافران از محل اسكان موقت استفاده كنند و هزينه‌اي براي آنها نداشته باشد. شهردار تهران در پاسخ به سؤالي درباره طبقاتي شدن بزرگراه شهيد همت نيز گفت: هنوز مطالعات ما در اين رابطه نهايي نشده است اما برآوردهاي اوليه نشان مي‌دهد كه شايد اجراي چنين طرحي به مصلحت نباشد.

کد خبر 327821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha