همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از برگزاری تظاهرات سراسری کارگران و دانش آموزان این کشور در پی اعلام اصلاحات در قوانین کار از سوی دولت فرانسوا اولاند خبر داد.

تظاهرات سراسری کارگران و دانش آموزان در فرانسه در اعتراض به اصلاحات قوانین کار

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه افزود، هزاران نفر از کارگران و دانش آموزان فرانسوی روز چهارشنبه در پی اعلام اصلاحات در قوانین کارگری و بازار کار این کشور، در اغلب شهرهای این کشور به خیابان ها آمدند و نسبت به این اصلاحات اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، این اصلاحات که طرح آن از سوی امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه ارائه شده بود، در درجه نخست مورد اعتراض اتحادیه های کارگری و صنفی به ویژه کارگران صنعت فولاد و راه آهن این کشور قرار گرفت و سپس دانش آموزان که نگران از آینده شغلی خود هستند، خشم خود را نسبت به آن ابراز داشتند.

این گزارش با غیرمردمی خواندن این اصلاحات اعلام کرد که اصلاحات جدید در قانون کارگری فرانسه نه تنها موجب دو دستگی در دولت سوسیالیست این کشور شده است بلکه مردم این کشور را که به امنیت شغلی آهنین عادت کرده اند، دچار دردسر فراوان می کند.

براساس این گزارش، نواجوانان دبیرستانی نیز با اعلام اینکه اصلاحات جدید قانون کار، آینده شغلی آنها را دچار بی ثباتی می کند از صبح امروز به رغم بارش باران وارد خیابان ها شده و با سر دادن شعارها و سرودهایی، اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنها حتی ورودی برخی از مدارس در پاریس را مسدود کردند و این اقدام آنها همراه اعتراض و اعتصاب کارگران متروی شهری پاریس، موجب اختلال در فعالیت های اجتماعی و آموزشی پاریس شده است.

اغلب اتحادیه های کارگری بزرگ فرانسه نیز امروز ضمن محکوم کردن این اصلاحات در بازار کار، آن را تهدیدی برای قانون کار قبلی و دستاوردهای اجتماعی آن خواندند.

بحران اقتصادی سال های اخیر در فرانسه منجر به بیکاری هزاران نفر در این کشور شده است. بطور مثال، چندی پیش با اعلام کاهش 5 هزار نفری از آمار کارکنان شرکت هواپیمایی ایرفرانس این موضوع با اعتراض شدید کارکنان مواجه شد.

کارگران دیگر بخش های کارگری نیز بارها با برگزاری اعتراض های سراسری، مخالفت خود را بصورت مسالمت آمیز و حتی بصورت خشونت بار نسبت به این قانون دولت اعلام کردند.

براساس این گزارش، دولت فرانسه اعلام کرده است با این اصلاحات قصد دارد بیکاری 10.2 درصدی کشور کاهش دهد، در صورتی که آمار بیکاری در این کشور از 20 درصد نیز فراتر رفته است.

این گزارش حاکی است که اصلاحیه قانون کار جدید حتی اضافه کار 35 ساعت در هفته در ساعات کاری کارگری را که در دهه 1990 در این کشور تصویب شده بود، حذف کرده است. این درحالی است که در برخی از بخش های کارگری این کشور کارگران حتی بیش از 40 ساعت نیز اضافه کار انجام می دهند.

کد خبر 327801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha