همشهری آنلاین: اقدام فرانسوا اولاند در اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی، با انتقاد شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای غربی مواجه شده است.

اعتراض‌های شدید به اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری فارس، یک رسانه‌ غربی در مطلبی با انتقاد از اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به ولیعهد عربستان سعودی، برخی از واکنش‌های کاربران غربی در انتقاد از این اقدام را بازنشر داده است.

بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، محمد بن‌نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان روز جمعه گذشته در جریان سفر به پاریس با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار و بالاترین نشان افتخار فرانسه را از وی دریافت کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، نشان لژیون دونور (Ordre national de la Légion d'honneur) بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه است.

در انتقاد از این اقدام، روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی با عنوان «فرانسوا اولاند "بی سر و صدا" بالاترین نشان افتخار فرانسه را به ولیعهد سعودی داد، نوشت: «همین دو ماه قبل بود که فرانسه در محکوم کردن اعدام‌های دسته‌جمعی در شب سال نو در عربستان سعودی، یکی از پرسر و صداترین‌ها بود».

این رسانه افزود: «دولت فرانسه در محکوم کردن اعدام‌های امسال در عربستان سعودی در بین کشورهای خارج از خاورمیانه، از جمله پرسر و صداترین کشورها بود».

اشاره این روزنامه انگلیسی به اعدام 47 نفر توسط عربستان سعودی در یک روز بود که یکی از قربانیان، آیت‌الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان بود.

ایندیپندنت در ادامه نوشت :‌«پس از آنکه لژیون دونور بی سر و صدا به ولیعهد سعودی داده شد، فرانسه به کم ارزش کردن بالاترین افتخار ملی خود متهم شده است. با این حال حدود دو ماه پس از این قضیه، رئیس‌جمهور فرانسوا اولاند پر افتخارترین جایزه کشورش را به محمد بن نایف ولیعهد سعودی داد».

در ادامه این گزارش به برخی انتقادات تند کاربران شبکه‌های اجتماعی در غرب نسبت به این اقدام فرانسه اشاره شده است.

یکی از کاربران غربی نوشت: «خوب آیا این روزها، لژیون دونور هم فروشی است؟».

یکی دیگر از کاربران در کشورهای غربی اینگونه انتقاد خود را از اقدام اولاند ابراز کرد: «فرانسه لژیون دونور را بی ارزش کرد» و دیگری تصریح کرد: «روز خجالت زدگی برای فرانسه».

از بین انتقادات از اقدام اخیر فرانسوا اولاند در اعطای نشان افتخار به بن نایف سعودی، یکی از کاربران غربی این اقدام را «تهوع‌آور» خواند.

یکی دیگر از انتقادات شدید از اقدام فرانسه اینگونه ابراز شده است: «این اقدام قابل تردید و سوال است که چرا کسی از سوی عربستان سعودی که کشوری برده است، نشان لژیون دونور داده می‌شود؟ موضوع پول است؟»

از جمله انتقادات دیگر به اقدام فرانسه آمده است: «اگر شما از فرانسه تسلیحات بخرید و مردم بیگناه در یمن را بکشید، شما می‌توانید به این مدال افتخار برسید».

کد خبر 327484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha