چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری دو : بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که اصلاح رفتارهای ناهنجار اجتماعی تنها از راه فرهنگسازی و آموزش عمومی امکانپذیر است.

ترافیک در تقاطع فرهنگ

 هر چه اين آموزش‌ها و فرهنگسازي‌ها به‌صورت متنوع‌تر و در سنين پايين‌تر انجام شود، تأثيرات آن بر پيكره جامعه بيشتر نمود پيدا خواهد كرد. اينجا مي‌توانيد با چند‌پيشنهاد ديگر براي آموزش فرهنگ ترافيك آشنا شويد.

  • كتاب‌هايي براي فرهنگسازي

اصل فرهنگسازي ترافيكي يكي از مقوله‌هايي است كه در كشورهاي پيشرفته از سنين پايين شروع مي‌شود. در اين كشورها، بحث‌هاي مربوط به فرهنگسازي ترافيكي جزو دروس اصلي و آموزشي كودكان، نوجوانان و جوانان است. سازمان حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران تلاش كرده تا با كمك كارشناسان آموزشي در حوزه فرهنگ ترافيك اقدام به چاپ و توزيع كتاب‌هاي ويژه دانش‌آموزان كند. اين كتاب‌ها در مقاطع اول تا ششم ابتدايي تهيه و تدوين شده‌اند. دانش‌آموزان در هر سال با بخشي از اصول فرهنگ ترافيك و آموزه‌هاي آن آشنا مي‌شوند. اين كتاب‌ها را خيلي راحت مي‌توانيد با يك جست‌وجوي اينترنتي پيدا كنيد.

  • آموزش بيشتر، رفتار بهتر

استفاده درست از وسايل نقليه و فرهنگسازي در اين زمينه، يكي ديگر از كارهايي است كه در سال‌هاي اخير انجام شده است. هر كدام از وسايل نقليه عمومي با توجه به ظرفيتي كه دارند كوشيده‌اند تا فرهنگ استفاده صحيح از امكانات حمل‌ونقلي شهري را آموزش دهند. به‌عنوان مثال، همه واگن‌هاي مترو به پيام‌هاي آموزشي مزين شده‌اند كه اصول سوار و پياده شدن از آن را به مردم يادآوري مي‌كنند يا به نظافت و سالم نگه‌داشتن واگن‌هاي مترو مي‌پردازند. همين اتفاق با اطلاع‌رساني صحيح در اتوبوس‌هاي نونوار‌شده شهر هم رخ داده است. حتما از اين آموزش‌هاي تصويري در ناوگان عمومي شهر استفاده كنيد.

  • نرم‌افزار‌ها و بازي‌هاي آموزشي

اين روز‌ها هر چه مي‌خوانيم و مي‌شنويم، درباره مضرات بازي‌هاي رايانه‌اي براي كودكان و نوجوانان است، اما مي‌شود از رايانه استفاده‌هاي بهينه‌تري هم كرد. به‌عنوان نمونه، سايت‌هايي وجود دارد كه توصيه مي‌شود كودكان با آن سر خود را گرم كنند. برخي از اين سايت‌ها به‌صورت مستقيم به آموزش علائم راهنمايي و رانندگي مي‌پردازند و برخي ديگر با راه‌ انداختن مسابقه، از كودكان، مي‌خواهند كه با ابزار موجود، پاسخ‌هاي صحيح ارائه كنند. شما هم مي‌توانيد هم سايت‌هاي مختلف ايراني مرتبط با موضوع فرهنگ ترافيك را پيدا كنيد و هم سراغ نرم‌افزارها و بازي‌هاي آفلاين براي آموزش در اين حوزه برويد.

کد خبر 327755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha