همشهری آنلاین: برای نخستین بار تعداد مشترکان تلفن همراه از مشترکان تلفن ثابت در ایران پیشی گرفت و به‌ضریب نفوذ بیش از ‪ ۳۳‬درصد رسید.

به‌گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وفا غفاریان، گفت: هم اکنون اپراتور اول تلفن همراه، بیش‌از ‪ ۱۹‬میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار مشترک دارد و حدود 3 میلیون نفر ازاین تعداد را مشترکان تلفن همراه اعتباری تشکیل می‌دهند.

وی گفت: با درنظر گرفتن 3 میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار مشترک ایرانسل و یک میلیون مشترک، پیمانکار تالیا و اپراتورهای کیش و اصفهان، تعداد مشترکان تلفن همراه کشور به بیش از ‪ ۲۴‬میلیون مشترک رسیده است.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: استان‌های تهران، اصفهان، فارس، همدان و خوزستان، به ترتیب با داشتن 5 میلیون و ‪ ۵۳۵‬هزار ، یک میلیون و ‪ ۴۷۶‬هزار، یک میلیون و ‪ ۲۵۲‬هزار، یک میلیون و ‪ ۱۸۹‬هزار و یک میلیون و ‪۱۲۸‬ هزارمشترک، مقام‌های اول تا پنجم را در حوزه کمیت تلفن همراه به‌خود اختصاص داده‌اند.

وی اعلام کرد استان‌های تهران، خوزستان و هرمزگان نیز به ترتیب با داشتن ‪ ۶۰۰‬هزار، ‪ ۲۲۶‬هزار و ‪ ۲۱۶‬هزار مشترک سیم کارت اعتباری، مقام‌های اول تا سوم را دراین حوزه به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه سال‌جاری بیشترین توسعه را در شبکه تلفن همراه‌خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌کنیم تا پایان سالجاری حدود 5 ‌میلیون سیم‌کارت دیگراز سوی اپراتورها به متقاضیان ارایه شود و مجموع مشترکان تلفن همراه در سطح کشور به ‪ ۲۸‬میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار مشترک برسد.

غفاریان، در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود شبکه تلفن همراه نیز گفت: ‪ ۳۰‬بزرگراه استان تهران کاملا در وضعیت استاندارد بوده و مابقی نیز تحت پوشش کنترل و بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه قرار دارند.

وی گفت: همچنین با تلاش‌های صورت گرفته، حدود ‪ ۲۸۷‬خیابان اصلی تهران تحت پوشش کنترل و بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه قرار گرفته و کیفیت شبکه به صورت مستمر با کمک بخش خصوصی، در حال کنترل است.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه یک کار مستمر بوده که همزمان با توسعه کمی ، پیگیری و اجرا می‌شود.

غفاریان گفت: هم اکنون اپراتور اول تلفن همراه، بیش از ‪ ۱۹‬میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار مشترک دارد و حدود 3 میلیون نفر از این تعداد را مشترکان تلفن همراه اعتباری تشکیل می‌دهند.

کد خبر 32767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز