همشهری آنلاین: مجمع جهانی اقتصاد ایران را از نظر شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت در میان 139 کشور جهان در رده 36ام قرار داد. در این رده‌بندی تایوان در صدر قرار گرفته و کشورهای مالت و سوئیس نیز دوم و سوم شده‌اند.

telephone

هنگ ‌کنگ، ‌آلمان، مونته‌نگرو، ایسلند، فرانسه، لوکزامبورگ و سوئد نیز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند. پایین جدول نیز به کشورهایی مانند چاد، تیمور شرقی، روآندا، موزامبیک، کامبوج، بوروندی، تانزانیا، مالی و زامبیا اختصاص یافته است.
به گزارش ایسنا، در این رده‌بندی کشورها بر اساس داشتن خطوط ثابت تلفن فعال به ازای هر 100 نفر دسته‌بندی شده‌اند. به‌طوری که بالاترین عملکرد مربوط به تایوان است که در این کشور به ازای هر 100 نفر 63.2 خط تلفن ثابت فعال وجود دارد. ضریب مربوط به کشورهای مالت و سوئیس نیز 61.8 و 61.4 است.
ضریب نفوذ خطوط تلفن ثابت در ایران نیز 34.8 اعلام شده است. با احتساب جمعیت 74.2 میلیون نفری ایران و در نظر گرفتن شاخص فوق می‌توان نتیجه گرفت که هم‌اکنون نزدیک به 26 میلیون خط تلفن ثابت در ایران وجود دارد.
ایران در این رده‌بندی از کشورهایی مانند امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، صربستان، فنلاند، لهستان، آرژانتین، ونزوئلا، چین، ترکیه، برزیل، جمهوری چک، عربستان سعودی،‌ اندونزی، مالزی، مصر، تایلند، مراکش، آفریقای جنوبی، هند و رومانی بالاتر قرار گرفته و در منطقه خاورمیانه ایران در رده دوم است.

52.5 میلیون اشتراک تلفن همراه در ایران

همچنین مجمع جهانی اقتصاد ایران را از نظر شاخص اشتراک تلفن همراه در میان 139 کشور جهان در رده 95ام قرار داد.
در این رده‌بندی امارات متحده عربی در صدر قرار گرفته و استونی و بحرین نیز دوم و سوم شدند.
هم‌چنین کشورهای قطر، عربستان سعودی، هنگ ‌کنگ، پاناما، فدراسیون روسیه، ایتالیا و لیتوانی نیز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.
در پایین جدول نیز نام کشورهایی مانند اتیوپی، بوروندی، تیمور شرقی، مالاوی، بورکینافاسو، زیمباوه، چاد،‌ روآندو، نپال و موزامبیک به چشم می‌خورد.
ایران در این رده‌بندی از کشورهایی مانند اندونزی، کانادا، مصر، پاکستان، چین، هند، لبنان و سوریه بالاتر قرار گرفته است.
هم‌چنین ایران در منطقه خاورمیانه بعد از کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، قطر،‌ عربستان سعودی، عمان، اسراییل، کویت و ترکیه در رده نهم قرار گرفته است.
در این رده‌بندی کشورها بر اساس تعداد اشتراک تلفن همراه در هر 100 نفر دسته‌بندی شده‌اند. به طوری که بالاترین عملکرد مربوط به امارات متحده عربی است که در این کشور به ازای هر 100 نفر 232.1 خط تلفن همراه وجود دارد. ضریب مربوط به کشورهای استونی و بحرین نیز 203 و 199.4 است.
ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه در ایران نیز 70.8 اعلام شده است. با احتساب جمعیت 74.2 میلیون نفری ایران و در نظر گرفتن شاخص فوق می‌توان نتیجه گرفت که هم‌اکنون نزدیک به 52.5 میلیون اشتراک تلفن همراه در ایران وجود دارد.

کد خبر 116684
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز