دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

۳ جوان خشن با پرسه زدن در پارک‌ها و خیابان‌های خلوت پسران نوجوان را با چاقو تهدید و گوشی تلفن همراه‌شان را زورگیری می‌کردند اما سرانجام بعد از ده‌ها فقره زورگیری دستگیر شدند.

متهم

چندي قبل مردي همراه پسر نوجوانش به كلانتري 126تهرانپارس رفت و گفت 3پسر جوان دقايقي قبل گوشي تلفن همراه پسرش را در پارك از او زورگيري كرده‌اند. نوجوان 13ساله ماجراي زورگيري را براي مأموران اينطور تعريف كرد؛ من و دوستانم در پارك نشسته بوديم كه 3پسر جوان به ما نزديك شدند. آنها اول از ما آدرس پرسيدند ولي ناگهان با چاقو به طرف مان حمله و شروع به تهديد كردند. ما خيلي ترسيده بوديم و آنها جيب‌هاي مان را بازرسي كردند و گوشي تلفن همراه من را به زور گرفتند و سوار بر موتورسيكلت‌شان از آنجا فرار كردند.

به‌دنبال اين شكايت كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تحقيقات خود را براي دستگيري زورگيران آغاز كردند اما اين نخستين‌باري نبود كه در آن حوالي از پسران نوجوان زورگيري مي‌شد؛ پيش از اين هم گوشي تلفن همراه چند پسر نوجوان ديگر توسط 3سرنشين يك موتورسيكلت زورگيري شده بود. زورگيران طعمه‌هاي‌شان را كتك مي‌زدند و بعد از جست‌وجوي جيب‌هاي‌شان گوشي آنها را مي‌دزديدند.

در چنين شرايطي چند گروه از افسران پليس آگاهي در قالب گشت‌هاي ويژه تلاش خود را براي به دام انداختن زورگيران شروع كردند تا اينكه سرانجام در جريان گشتزني در محدوده تهرانپارس به 2جوان موتورسوار مشكوك شدند و در بازرسي آنها چند قبضه چاقو كشف كردند. به اين ترتيب آنها بازداشت و به پليس آگاهي منتقل شدند. وقتي چند نفر از شاكيان در پليس آگاهي 2متهم 19و 20ساله را ديدند آنها را به‌عنوان سارقان گوشي هاي‌شان شناسايي كردند. متهمان كه چاره‌اي جز بيان واقعيت نداشتند به ده‌ها فقره زورگيري گوشي تلفن همراه با همدستي جوان ديگري كه سركرده باند بود اعتراف كردند. به اين ترتيب سردسته باند زورگيري از نوجوانان نيز دستگير شد.

سرهنگ فخرالدين افراسيابي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: متهمان در تحقيقات مقدماتي ده‌ها فقره سرقت و زورگيري را به گردن گرفته‌اند و هم‌اكنون در بازداشت به‌سرمي‌برند. با اين حال از شهرونداني كه با اين شگرد از آنها زورگيري شده دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 327522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha