همشهری آنلاین: یک مقام نیروی دریایی روسیه از برنامه اعزام ناو «آدمیرال کوزنتسف» تنها رزمناو هواپیمابر این کشور به دریای مدیترانه برای استقرار در سواحل سوریه خبر داد.

ناو هواپیمابر روسیه در سواحل سوریه لنگر می اندازد

ایرنا نوشت: مقام نیروی دریایی روسیه روز شنبه یک هفته پس از برقراری آتش بس در سوریه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: ناو «آدمیرال کوزنتسف» در آینده نزدیک عازم دریای مدیترانه می شود تا فرماندهی ناوگروه دائمی روسیه در این منطقه را برعهده بگیرد.

مقام روس بدون اشاره به جزییات ماموریت این ناو هواپیمابر در دریای مدیترانه، اظهار کرد: ناو «آدمیرال کوزنتسف» که در بندر مورمانسک در حال نوسازی است، برای این ماموریت دریایی بزرگ آماده می شود.

این ناو سنگین که از شوروی سابق به ارث رسیده است، به تسلیحات جدید و پیشرفته مجهز می شود و در این بهسازی، استقرار شکاری بمب افکن های جدید پیش بینی شده است.

روسیه از حدود سه سال پیش بطور دائمی در مدیترانه یگان دریایی متشکل از پنج ناو و کشتی پشتیبانی مستقر کرده که بخش عمده ماموریت این ناوها در سواحل سوریه تامین امنیت محدوده آبی این کشور است.

از هفتم مهرماه نیروی هوافضای روسیه که با همکاری ارتش سوریه بمباران مواضع تروریست ها را آغاز کرده، از یگان دریایی خود مستقر در دریای مدیترانه نیز برای اجرای عملیات ضد تروریستی بهره گرفته است.آتش بس سوریه که با توافق روسای جمهوری روسیه و آمریکا از شنبه گذشته آغاز شده است،

شامل داعش و جبهه النصره و همچنین تروریست هایی که حاضر به اجرای مفاد ترک مخاصمه نشده اند، نمی شود و سرکوب این گروه ها ادامه خواهد یافت.

این آتش بس متوقف کننده اجرای عملیات پنج ساله اردوگاه ضد سوری به ویژه واشنگتن و ریاض بود که برای تغییر حکومت سوریه و به قدرت رساندن گروه های مسلح و تروریستی تلاش می کنند و گروه تکفیری داعش و جبهه النصره هم بیشترین کمک ها را در این زمینه کسب کرد.

روند شکست تدریجی نقشه های آمریکا و متحدانش از مهرماه گذشته به دنبال آغاز همکاری نیروی هوافضای روسیه و ارتش سوریه علیه تروریست ها با استفاده از بیش از هفتاد فروند هواپیما و بالگرد جنگی و همچنین ناو زیر دریایی و ماهواره های تجسسی نظامی بمباران مواضع گروه های تکفیری و تروریستی آغاز شد.

عملیات همزمان بمباران و موشکباران مواضع گروه های تروریستی و مسلح به ویژه داعش و جبهه النصره توسط یگان عملیاتی نیروی هوافضای روسیه و پیشروی های زمینی ارتش سوریه، سبب زمین گیری تروریست ها شد و کشورهای ضد سوری به ویژه آمریکا را مجبور به قبول برقراری فوری آتش بس کرد.

کد خبر 327214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha