جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

صدف کوه‌کن: برخی مواد غذایی معمول و متداول ممکن است حمله‌های حاد و ناگهانی آسم را به‌خصوص در کودکان تحریک کنند.

این مواد غذایی شامل تخم‌مرغ، ماهی، مغز‌های گیاهی، شیر گاو، شکلات، فلفل و دانه‌های غلات هستند.

دانشمندان انگلیسی در بیمارستان هامر اسمیت لندن نیز کشف کرده‌اند که حتی کولاها ممکن است در برخی اشخاص جوان علائم آسم را تشدید و تحریک کند.یک حمله آسمی که در اثر حساسیت به نوعی غذا ایجاد می‌شود، ممکن است حتی ظرف یک دقیقه یا یک ساعت پس از خوردن آن غذا، ظاهر شود ولی برخی از عکس‌العمل‌های آسمی یک روز یا بیشتر طول می‌کشد تا ظاهر شود.

نمک یکی از مواردی است که به‌خصوص در مردان ، حمله‌های آسمی را تشدید می‌کند، بنابراین محدود کردن نمک یا حذف آن باعث کاهش حمله‌های آسمی به‌طرز چشمگیری خواهد شد.

از سوی دیگر دسته‌ای از مواد غذایی نیز وجود دارند که با مصرف آنها حملات آسمی کاهش پیدا می‌کند؛ از آن دسته می‌توان به سبزی‌ها و میوه‌ها اشاره کرد که موثرترین اثر را در بهبود آسم نشان داده‌اند.

یکی از دلایل این توصیه وجود درصد بالایی ویتامین C در میوه‌ها و سبزی‌هاست که احتمالاً از نظر کاهش التهاب برای کنترل آسم مفیدند. از سوی دیگر ویتامین C از آن  دسته آنتی‌اکسیدانها است که با رادیکالهای آزاد مقابله کرده و به بهبود حملات آسمی کمک می‌کند.

در این میان افرادی که از سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده می‌کنند و محصولات دامی را به‌کلی از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، آسم آنها خیلی تخفیف می‌یابد.

دانشمندان معتقدند که شاید به این دلیل است که این رژیم موجب می‌شود که تماس بیمار با مواد آلرژی‌زا یعنی موادی که باعث تحریک آسم می‌شود، قطع شود .

کد خبر 3270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز