همشهری آنلاین: یک منبع آگاه در دولت ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد در یک طرح بلندمدت تا سال ۲۰۵۰ حجم تولید گازهای گلخانه‌ای را تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش ايرنا، این طرح که به صورت مشترک توسط وزارت محیط زیست و وزارت صنایع ژاپن تدوین شده است، پیش از اجرایی شدن نیاز به تایید سایر اعضای کابینه دولت این کشور دارد.

ژاپن پس از اجلاس آب و هوایی دسامبر گذشته میلادی (آذر) در پاریس، طرح کاهش 26 درصدی گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2030 نسبت به سال 2013 در دستور کار خود قرار داده بود.

بر این اساس، استفاده بیش‌تر از انرژی‌های تجدیدپذیر و الزام تمام خانوارهای ژاپنی به استفاده از لامپ‌های کم مصرف تا سال 2030 در دستور کار دولت ژاپن قرار گرفته است.

همچنین وزارت اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن قرار است استانداردهای جدیدی برای نیروگاه‌های سوخت ذغال سنگ در نظر بگیرد. این نیروگاه‌ها بیش از هر منبع دیگری در تولید گاز دی اکسید کربن نقش دارند.

دولت فعلی ژاپن از زمان روی کارآمدن، تحت الزام قانونی برای کاهش حجم تولید گازهای گلخانه‌ای بوده است. با این حال از زمان فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011، مصرف سوخت‌های فسیلی برای تولید گرما در این کشور افزایش زیادی داشته که خود به تولید بیشتر دی اکسید کربن منجر شده است.

ژاپن ششمین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان است.

این برنامه‌ها در قالب طرحی از سوی کارشناسان بررسی می‌شود و سپس برای تایید به کابینه ارایه خواهد شد.

گازهای گلخانه‌ای نقش بزرگی در گرم‌تر شدن زمین دارند و تولید رو به افزایش آن، که از جمله نتیجه فعالیت‌های صنعتی بشر است، باعث تغییرات نامطلوبی در محیط زیست جهان شده است.

کد خبر 326830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha