همشهری آنلاین: محققان کشور توانستند با ارائه راهکاری نوین، دی‌اکسید کربن منتشرشده از فلرها را جمع‌آوری کنند که این امر منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در پالایشگاه‌ها می‌شود.

موفقیت محققان کشور در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از فلرهای پالایشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، مهندس شاهدائی، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ديروز در حاشیه کنفرانس مهندسی و تکنولوژی‌های سبز برای آینده‌ای پایدار در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که ما برای انجام پروژه‌ها از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی استقبال می‌کنیم، افزود: در این راستا پروژه‌ای را در پتروشیمی کرمانشاه با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی کردیم.

وی در این باره توضیح داد: این شرکت دانش‌بنیان با ارائه راهکاری توانسته است تا گاز دی‌اکسید کربن را که از فلرهای پالایشگاه خارج می‌شد، با استفاده از آمونیاک به اوره تبدیل کند.

شاهدائی خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن در هوا، میزان تولیدات پالایشگاه کرمانشاه را نیز افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با نهادهایی چون سازمان محیط زیست، تاکید کرد: با امضای این قراردادها امیدواریم که ظرفیت‌های بیشتری برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

وی صنعت پتروشیمی را یکی از صنایع مهم کشور توصیف کرد و یادآور شد: در این صنعت با فرآوری گاز و نفت اقدام به تولید مواد پتروشیمیایی می‌کنیم که این امر می‌تواند در توسعه صنعت کشور موثر باشد، ولی در عین حال باید توسعه پایدار با رویکرد توجه به محیط زیست انجام شود.

شاهدائی با تاکید بر این که کاهش مسائل زیست‌محیطی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین مؤثر می‌شود، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی از روز اول به عنوان آلاینده تعریف نشده است؛ ولی مشکل اساسی این است که تکنولوژی‌ها به سرعت تغییر می‌کند و ما باید در جهت بهبود تولید اقدام کنیم تا بتوانیم محیط زیست سالم داشته باشیم.

وی با اشاره به سهم پتروشیمی‌ها در کاهش گازهای گلخانه‌ای بر اساس تعهدات جهانی ایران در کنوانسیون پاریس، خاطرنشان کرد: دی‌اکسید کربن که از فلرها خارج می‌شود باید جمع‌آوری شود که این امر با تلاش پژوهشگران کشور میسر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان محیط زیست، تاکید کرد: بر این اساس 20 پروژه زیست‌محیطی در حوزه پالایشگاه تعریف شده است که به دانشگاه‌ها واگذار خواهد شد.

کد خبر 359169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha