شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات از تهیه و تدوین آیین‌نامه MMS خبر داد که قرار است برای هماهنگی با برخی مراکز و سازمان‌های مربوط ارسال ‌شود.

به گزارش ایسنا پس از آنکه ارایه سرویس MMS تلفن همراه به‌منظور تدوین قوانین مربوطه از سوی سازمان تنظیم مقررات از اواخر اردیبهشت‌ماه متوقف شد؛

لطف‌الله سبوحی در این باره اظهار کرد: آیین نامه MMS تهیه شده اما در این آیین‌نامه با یکسری ارگان‌های مربوط هماهنگی به عمل خواهد آمد و آنها نیز نظرات خود را اعلام خواهند کرد.

وی افزود: بعد از اعمال نظر ارگان‌های مربوطه این آیین‌نامه جهت اجرا به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

او تصریح کرد: در آیین‌نامه‌ی مذکور نحوه برخورد با متخلفان هم دیده شده و موارد تخلف مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پیش دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران اعلام کرد که مقرر شده تا وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به منظور جلوگیری از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغایر با قانون، شرع و اخلاق عمومی در سیستم MMS، دستورالعمل تهیه سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجهیزات لازم و سایر سازوکارهای مقتضی برای صیانت از فضای شبکه‌های اطلاع‌رسانی را به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام کند تا پس از فراهم آوردن تمهیدات فوق و تایید وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، سرویس MMS ایجاد و فعال شود.

پس از آن علی‌اصغر عینی‌پور - معاون فنی شرکت ایرانسل - اعلام کرد: سرویس MMS ایرانسل که از اوایل امسال برای مشترکان فعال شده بود و امکان ارسال تصویر و دیتا را به مشترکان می‌داد، بنا بر دستوری از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع شده است و مشترکان این اپراتور امکان دسترسی به آن را ندارند.

مدیر عامل ایرانسل نیز با تایید این خبر درباره قطع سرویس MMS ایرانسل به گفت:‌ ارایه این سرویس به مشترکان در اواخر اردیبهشت‌ماه و بر اساس درخواست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قطع شده است.

طبق گفته‌ی علیرضا قلمبر دزفولی در این درخواست از ایرانسل خواسته شده بود که سه ماه فرصت داده شود تا مقررات مربوط به استفاده از سرویس MMS در این سازمان تدوین و پس از آن مجدداً این سرویس به مشترکان ارایه شود.

پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسماً اعلام کرد که ارسال MMS توسط اپراتور دوم تلفن همراه به دلیل تدوین مقررات مربوطه متوقف شده است به این معنی که به جهت تنظیم مقررات اجرایی و حقوقی مربوطه، ارایه سرویس MMS توسط اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) فعلاً متوقف شده است و به واسطه نامه‌ای از سازمان به این اپراتور این سرویس فعلاً ارایه نمی‌شود.

تا اینکه معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که تدوین آیین‌نامه استفاده از سرویس MMS تلفن همراه (ارسال صوت و تصویر) به این سازمان تکلیف شده و اظهار امیدواری کرده بود تا پایان شهریورماه این آیین‌نامه تدوین شود.

کد خبر 32665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز