علی ابراهیمی: با اجرای طرح تشدید برخورد با میوه‌های ممنوعه از شنبه هفته گذشته، مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حالی از رصد و فیلمبرداری شبانه از دلال‌ها و سیستم ناوبری اتوبوسرانی در اطراف میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران خبر می‌دهند که عرضه آزادانه این میوه‌ها با بسته‌بندی‌ها لوکس در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند هایپرمارکت‌ها ادامه دارد.

میوه

به گزارش همشهري، ناتواني دستگاه‌هاي نظارتي در برخورد با واردات و عرضه ميوه‌هاي قاچاق در شرايطي موجب چشم‌نوازي ميوه‌هاي ممنوعه در برخي خرده‌فروشي‌هاي سطح شهرشده است كه حتي از برخورد با اين ميوه‌ها در برخي فروشگاه‌هاي بزرگ زنجيره‌اي (هايپرماركت‌ها) خبري نيست.

برخي از اين فروشگاه‌ها ضمن عرضه ميوه‌هاي ممنوعه و قاچاق با بسته بندي شكيل و قيمت‌هاي گزاف، تبليغ نام و خواص درماني و تغذيه‌اي اين ميوه‌ها در پوسترهاي بزرگ براي جذب مشتري و فروش بيشتر را نيز انجام مي‌دهند. به‌رغم هشدار مسئولان نسبت به بيماري زا بودن اين ميوه‌ها به‌دليل واردات قاچاق بدون قرنطينه و ابتلا به آفات نباتي عرضه اين ميوه‌ها در سطح شهر نمايان است. هنوز متولي برخورد با اين تخلف صنفي مشخص نبوده و خبري از حضور دستگاه‌هاي نظارتي براي مقابله با اين تخلف در مراكز عمده فروشي نيست.

  • فيلمبرداري از اتوبوس‌هاي قاچاق

رئيس كميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران اعلام كرد، طرحي را با پليس آگاهي تهران در اطراف ميدان مركزي ميوه و تره‌بار آغاز كرد‌ه‌ايم و شب‌هنگام سيستم ناوبري اتوبوس‌ها و خودروهايي كه مبادرت به فروش ميوه در اين مكان‌ها مي‌كنند را رصد مي‌كنيم. اما هنوز برخورد با اينگونه تخلف را آغاز نكرده‌ايم. علي‌اكبر پوراحمدنژاد با بيان اين مطلب به ايسنا افزود: اتفاقاتي كه در اطراف ميادين توسط برخي بازاريابان ميوه رخ مي‌دهد را فيلمبرداري مي‌كنيم و بدون شك در زمان برخورد با توجه به مستنداتي كه در مورد اين نوع تخلفات تهيه شده، مرجع قضايي ورود كرده و عمليات برخوردي را آغاز خواهد كرد.

به گفته وي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و كميسيون مبارزه با قاچاق يك ساختار هماهنگ‌كننده بوده و حدود 18دستگاه در اين زمينه دخيل هستند كه همه آنها با توجه به اينكه اين موضوع دغدغه عالي‌ترين مقام نظام است وارد عمل شده و بر حسب تكليف، اقدامات قانوني لازم را انجام مي‌دهند. در چند روز گذشته نيز گشت‌هايي توسط پليس، سازمان بازرسي، سازمان حمايت، سازمان صنعت و معدن استان تهران و كميسيون و ستاد مبارزه با قاچاق اقدامات لازم را انجام دادند.

کد خبر 326369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha