همشهری آنلاین: یک بچه دلفین کمیاب در سواحل آرژانتین در پی تلاش گردشگران برای گرفتن سلفی با آن، گرمازده شد و جان باخت. از بین رفتن این بچه دلفین که به گونه رو به انقراض لاپلاتا تعلق دارد، اعتراض سازمان‌های دفاع از حقوق حیوانات را برانگیخته است.

بچه دلفین قربانی سلفی گرفتن گردشگران شد

به گزارش ایرنا، این بچه دلفین که در شهر ساحلی سانتا ترزیتا آرژانتین در ساحل گیر افتاده بود، به جای بازگردانده شدن به آب، به سوژه‌ای برای عکاسی توریست‌های مشتاق عکس گرفتن با آن تبدیل شد.

مرگ این بچه دلفین اعتراض نهادها و فعالان مدافع حقوق حیوانات را در پی داشته است.

در ویدیویی که در اینترنت منتشر شد، مردی این بچه دلفین را که در ساحل افتاده است، به میان جمعیت می‌آورد و فورا گروه زیادی از مردم دور آن جمع شده و تلاش می‌کنند نوازشش کنند و عکس یادگاری با آن بگیرند. گرمازدگی علت مرگ این حیوان اعلام شده است.

کم‌تر از 30 هزار دلفین از گونه رو به انقراض لاپلاتا و یا فرانسیسکانا در طبیعت باقی مانده است. این گونه، تنها گونه‌ای از دلفین‌های رودخانه‌ای است که نه در آب‌های شیرین رودخانه‌ها بلکه در آب‌های شور دریا زندگی می‌کند و تنها در آرژانتین، اروگوئه و برزیل یافت می‌شود.

دلفین‌های لاپلاتا از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر قرار گرفته و تحت عنوان گونه‌های "آسیب‌پذیر" تقسیم‌بندی شده‌اند. اگرچه این اتحادیه بزرگ‌ترین خطر برای دلفین‌های لاپلاتا را تورهای ماهیگیری می‌د‌اند، اما کنجکاوی توریست‌ها و شناگرهای آب‌های آزاد هم می‌تواند به این گونه در معرض انقراض صدمه بزند.

کد خبر 325713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha