پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با محسن بن محمدالشیخ، شهردار مسقط دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف

 

قاليباف طي سخناني در اين ديدار سابقه همكاري ايران و عمان را تاريخي توصيف كرد و گفت: در دهه‌هاي اخير به‌ويژه بعد از روابط عميق فرهنگي، اجتماعي و سياسي، ابعاد مختلف ارتباطات 2 كشور به بهترين شكل ممكن برقرار شده است كه اوج آن را در موضوع هسته‌اي و مسئله يمن شاهد بوديم. شهردار تهران خاطرنشان كرد: اين وظيفه همه كشورهاي مسلمان است كه به مردم يمن دراين شرايط كمك كنند.

مطمئنا اين تلاش و همكاري براي هميشه در تاريخ ثبت خواهد شد. به همين مناسبت، قاليباف اظهار اميدواري كرد كه همكاري‌هاي فني، اقتصادي، حمل‌ونقل، فضاي سبز، ترافيك، آلودگي هوا و...بين تهران و مسقط مي‌تواند به‌صورت بهتري برقرار شود بنابراين شهرداري تهران آمادگي كامل دارد تا اين ارتباط را با هيأت‌هاي كارشناسي و تخصصي شهرداري مسقط گسترش داده، تجربيات تهران را در زمينه‌هاي يادشده به مسقط منتقل كند.

همچنين محسن بن محمد الشيخ، شهردار مسقط هدف از سفر خود به تهران را آشنايي با پايتخت و فعاليت‌هاي فرهنگي تهران عنوان و ابراز اميدواري كرد كه همكاري مثبتي در زمينه فرهنگي و مسائل شهري بين تهران و مسقط شكل گيرد. وي خواستار انتقال تجربيات شهرداري تهران در زمينه مسائل شهري به مسقط شد و گفت: پيشرفت مسقط از 45سال پيش آغاز شده و هم‌اكنون اين شهر به‌عنوان يكي از شهرهاي مهم خليج‌فارس در زمينه اقتصادي، تجاري و فرهنگي به شمار مي‌رود از اين‌رو درخواست داريم تا از تجربيات شهرداري تهران براي اداره مسقط استفاده كنيم.

محمد الشيخ همچنين خواستار برقراري روابط بين2پايتخت جمهوري اسلامي ايران و عمان شد و گفت: هم‌اكنون 50درصد از بودجه شهرداري مسقط به وسيله دولت تأمين مي‌شود. اين در حالي است كه تهران در اداره شهر به‌صورت خودكفا عمل مي‌كند و هدف ما نيز اين است كه در اداره مسقط به‌خودكفايي برسيم. وي در پايان از تشكيل هيأت‌هاي كارشناسي به‌منظور انتقال تجربيات شهرداري تهران به مسقط استقبال كرد و گفت: ضروري است ارتباطات كارشناسي بين 2شهر را در جريان بازديد هيأت‌هاي موجود در مسقط براي آشنايي بيشتر با تهران و بررسي كارشناسانه موضوعات گسترش دهيم.

کد خبر 325531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha