شهردار تهران صبح دیروز در حاشیه جلسه ملاقات مردمی با شهروندان در سامانه ۱۸۸۸، ‌ ابراز داشت:

قالیباف

 در روزهاي اولي كه توفيق خدمت در شهرداري تهران را پيدا كردم، عمده موضوعات مردم به مسائل شهرداري مرتبط مي‌شد اما امروز اكثر نامه‌ها و مراجعات عمومي مربوط به بحث اشتغال و بيكاري است و كمتر از 15درصد از مسائل شهروندان به موضوعات مرتبط با شهرداري بر مي‌گردد.

به گفته قاليباف، حوزه شهرسازي دومين درخواست عمده شهروندان در ملاقات‌هاست. وي در اين‌باره گفت: تلاش مي‌كنيم در مسائلي كه بين شهرداري و قوه قضاييه يا اختلافاتي كه بين شركا وجود دارد، مسائل را حل و فصل كنيم. وي با بيان اينكه در مجموعه137و 1888ارتباط مستقيمي با مردم به‌منظور ارائه خدمات و دريافت شكايات، انتقادات و پيشنهادها دنبال مي‌شود، گفت: هم‌اكنون در سامانه 137حوزه حمل‌ونقل عمومي و خدمات شهري با 33درصد بيشترين درخواست‌هايي است كه مردم مطرح مي‌كنند. شهردار تهران با اشاره به عملكرد سامانه 1888بيان كرد: هم‌اكنون روزانه بيش از 3هزار نفر با اين سامانه در تماس هستند و در اين زمينه نيز بالاي 75درصد رضايتمندي وجود دارد كه اين باعث شده است تخلفات كاركنان شهرداري تهران كاهش پيدا كند.

شهردار تهران درباره آخرين وضعيت تصويب نهايي ضوابط بلندمرتبه‌سازي‌ در شهر تهران عنوان داشت: طرح جامع كميسيون ماده 5شهرداري تهران را موظف كرده است كه مطالعات ضوابط بلند مرتبه‌سازي را انجام دهد و ارائه كند. هم‌اكنون اين امر در كميسيون ماده 5 به تصويب رسيده است، در ادامه نيز تصويب نهايي آن بايد در وزارت راه و شهرسازي انجام شود.

محمدباقر قاليباف از وزارت راه و شهرسازي درخواست كرد كه تا پايان سال ضوابط بلند مرتبه‌سازي‌ كه در آن پهنه بندي و ميزان ارتفاعات مشخص شده است را به تصويب برساند. وي تاكيد كرد‌: با تصويب نهايي اين طرح ساختمان‌هاي بيش از 12طبقه را بلند مرتبه محسوب خواهيم كرد و اين ضوابط را به‌صورت شفاف روي پرتال شهرداري تهران قرار مي‌دهيم تا تمامي شهروندان به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند.

قاليباف همچنين در پاسخ به سؤالي درباره تخلفات برخي كانديداهاي انتخاباتي مبني بر نصب تبليغات در محل‌هاي غيرمجاز عنوان داشت: يكي از جاهايي كه مي‌تواند ملاك تشخيص براي مردم باشد، همين جاهاي نصب تبليغات كانديداهاست، به‌طوري كه مردم از همين الان مي‌توانند با توجه به اين موارد تشخيص دهند كدام‌يك از نامزدها قانونمدار هستند و كدام يك بي‌توجهي به قانون دارند. وي گفت: اميدوارم ‌ طرفداران و ستادهاي كانديداها نيز به تميزي شهر توجه داشته باشند. با وجود اين به مردم قول مي‌دهيم روز بعد از انتخابات هيچ آثاري از اين نابساماني‌هاي تبليغاتي در ‌سطح شهر وجود نداشته باشد.

شهردار تهران روز گذشته در جريان ديدار با مدال‌آور مسابقات جهاني اختراعات و ابداعات نيز عنوان داشت: مجمع بانوان مدير در شهرداري تهران تشكيل خواهد شد تا به‌عنوان محفلي براي هم‌انديشي و هم افزايي بانوان مدير در سطوح مختلف و بازوي مشورتي مديريت كلانشهري عمل كند. مهين عادلي، مدال آور مسابقات جهاني ابداعات و اختراعات كره‌جنوبي كه با حمايت شهرداري تهران به اين مسابقات اعزام شده بود، صبح ديروز مدال طلاي خود را به شهردار تهران اهدا كرد.

قاليباف در جريان اين ديدار ضمن تبريك بابت كسب اين افتخار جهاني گفت: همواره سعي كرده‌ام تا در محيط كاري توجه لازم را به توان بالقوه بانوان داشته باشم. چنان‌كه شهرداري تهران به موازات مجموعه برنامه‌ها و اقدامات كلان خود در ارتباط با تحكيم بنيان خانواده در بعد درون سازماني هم اهتمام ويژه‌اي نسبت به بهره‌برداري حداكثري از ظرفيت‌هاي انساني خود داشته است.

همچنين مهين عادلي، مدال‌آور طلاي مسابقات جهاني ابداعات و اختراعات كره‌جنوبي نيز طي سخناني در اين ديدار، تأكيد كرد: اختراع من در زمينه قرنيه چشم و در حوزه پزشكي بود كه پس از ثبت اختراع، اين كار از طرف كره‌جنوبي مورد پذيرش قرار گرفت و با حمايت شهرداري تهران توانستم در اين مسابقات جهاني شركت كنم. اين مسابقات با حضور 900اختراع از 120كشور جهان برگزار شد.

کد خبر 326029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha