مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان مجموعه طلب‌های شهرداری تهران از دولت و سایر نهادهاست که بیش از ۸ هزار میلیارد تومان آن مسیر اداری و قانونی خود را از طریق ذیحسابی طی کرده است.

قالیباف

شهردار پايتخت در اين‌باره تصريح كرد كه نبايد اجازه دهيم اين طلب‌ها بيشتر شود و براي تحقق آن نيز تلاش خواهيم كرد.
محمدباقر قاليباف طي سخناني در جلسه شوراي مديران و معاونان برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران كه در محل تالار ايران زمين برگزار شد، شهرداري تهران را سازماني گسترده دانست و گفت: يكي از ويژگي‌هاي كم نظير شهرداري آن است كه شهرداري در ويترين قرار دارد و مردم هر ساعت و هر روز تأثير آن را در زندگي خود مشاهده كرده و درباره شهرداري قضاوت مي‌كنند. وي تأكيد كرد: اگر نگاه منصفانه‌اي به مجموعه شهرداري در دهه گذشته داشته باشيم، شاهد هستيم روند قابل‌قبولي را در حوزه برنامه‌ريزي طي كرده است.

قاليباف با تأكيد بر اينكه شهرداري تهران طي سال‌هاي گذشته در مجموعه درآمدها و بودجه پايدار و غيرپايدار و همچنين نقدي و غيرنقدي روند روشن و شفافي را طي كرده است، اظهار كرد: در سال94 بودجه مصوب شهرداري تهران هزار و 400ميليارد تومان بود كه در آن سال حدود هزار ميليارد تومان محقق شد. اين در حالي است كه تا پيش از آن تفكيكي بين بودجه نقدي و غيرنقدي قائل نمي‌شدند.

وي افزود: در آن زمان ما هر چه تلاش كرديم حسابرسي سال‌هاي قبل را پيدا كنيم تا آن را مبناي سال‌هاي بعد قرار دهيم، حسابرسي قابل‌قبولي كه به امضاي مراجع ذيصلاح رسيده باشد را مشاهده نكرديم. وي خاطرنشان ساخت: تلاش ما آن است كه در ارديبهشت‌ماه95، حسابرسي‌هاي سال94 را به مراجع ذيصلاح تقديم كنيم، اين در حالي است كه در ساير سازمان‌ها كمتر جايي وجود دارد كه اين شرايط را داشته باشد.

قاليباف با اشاره به پيشرفت‌هاي صورت گرفته در حوزه IT در مديريت شهري، عنوان داشت: در حوزه فناوري اطلاعات شهرداري تهران طي چند سال گذشته به‌صورت متوالي بين تمامي دستگاه‌هاي دولتي و نهاد‌هاي عمومي غيردولتي مقام اول را كسب كرده است.

وي به فعاليت‌هاي صورت‌گرفته در حوزه اجتماعي اشاره كرد و گفت: ساختارسازي كه امروز در حوزه آموزش شهروندي و فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي در حوزه‌هاي مختلف صورت گرفته، جزو ساختارسازي‌هاي بي‌نظيري است كه با كمك مردم اتفاق افتاده است. البته حتما در بحث شوراياري‌ها و مديريت محلات اشكالاتي هم وجود دارد اما يكي از مهم‌ترين افتخارات اين دوره رويكرد محله‌محوري، توجه به رده‌هاي پايين و مشاركت معني‌دار مردم در حوزه‌هاي كاري است. شهردار تهران در ادامه تصريح كرد: كشور بايد به اين سمت حركت كند كه تفكيك كار ملي و محلي صورت گيرد و با شكل‌گيري مديريت واحد شهري، شهرداري‌ها و شوراهاي شهر مبناي دولت‌هاي محلي شوند.

  • اطلاعات رصدخانه به‌روز شود

قاليباف با تأكيد بر ضرورت به‌روزرساني مستمر اطلاعات رصدخانه شهر تهران ادامه داد: هم‌اكنون با ساختارسازي در حوزه فناوري اطلاعات و توسعه كالبدي شهر، بخشي از مديريت يكپارچه شهري را عملا اجرايي كرده‌ايم. در اين ميان رصدخانه تهران قلب اصلي مديريت واحد شهري خواهد شد. وي با تأكيد بر اينكه شهرداري تهران در حوزه بودجه، مسير عملياتي كردن را در پيش گرفته است، تصريح كرد: در برنامه شهرداري تهران نيز با همه اشكالات موجود، شاخص‌بندي‌ها انجام گرفته، سطوح آن مشخص شده و اقدامات كمي و كيفي در كنار نوع فعاليت‌ها به‌صورت قطعي در آمده است تا منطقي بر كار حاكم باشد.

شهردار تهران تصريح كرد: زماني كه ارزيابي برنامه‌هاي سوم، چهارم و پنجم توسعه كشور را نگاه كنيم، شاهد هستيم كشور چقدر در مسير برنامه گام برداشته و چند درصد برنامه اجرايي شده است، اما برنامه‌اي كه در شهرداري تهران تنظيم شده است به‌صورت قابل‌قبولي اجرايي شده است به‌نحوي كه تا 85درصد آيتم‌هايي كه در برش ساليانه بودجه سال95 وجود دارد، در كنار سرفصل‌ها كاملا منطبق با برنامه است.

  • اهميت صرفه‌جويي در اقتصاد مقاومتي

شهردار تهران صرفه‌جويي را يكي از اركان اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: نبايد تمامي پروژه‌هاي شهري را با پول شهرداري انجام دهيم، چراكه هم‌اكنون اين بستر فراهم شده تا پروژه‌هايي نظير شهرآفتاب، توسعه خطوط مترو، مراكز فرهنگي و... را با سرمايه بخش خصوصي پيش ببريم. وي گفت: هم‌اكنون اين قابليت وجود دارد تا پروژه‌هايي همانند تونل شهيد متوسليان و تونل اتوبان شهيد صياد شيرازي تا آزادگان را به‌صورت BOT با بخش خصوصي انجام داده و اجازه دهيم بخش خصوصي سرمايه‌گذاري كند. قاليباف همچنين ابراز كرد: در حوزه فناوري اطلاعات امسال بايد بحث حوزه هوشمندسازي شهر را مورد توجه قرار دهيم و زيرساخت‌هاي سخت‌افزاري و نرم افزارهاي مورد نياز را تأمين كنيم.

  • اقدامات در چارچوب مصوبات باشد

شهردار تهران در جلسه شوراي مديران و معاونان برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه در سال‌95 هيچ اقدامي خارج از برنامه و اعتبار مصوب دنبال نخواهد شد، گفت: ضروري است پروژه‌هاي نيمه تمام را با اولويت به اتمام و بهره‌برداري برسانيم و تلاش كنيم تا امسال پروژه نيمه تمامي در مقياس بزرگ و كوچك باقي نماند.

قاليباف همچنين بر ضرورت پرداخت ديون شهرداري تهران نيز تأكيد كرد و گفت: در اين زمينه بايد هماهنگي بسيار تنگاتنگي بين حوزه برنامه‌ريزي، مالي و اقتصادي وجود داشته باشد. وي با اشاره به مطالبات معوق شهرداري تهران از دولت و ساير نهادها تأكيد كرد: براساس گزارش‌ها، نزديك به 14هزارميليارد تومان مجموعه طلب‌هاي شهرداري تهران است كه بيش از 8هزار ميليارد تومان آن مسير اداري و قانوني خود را از طريق ذيحسابي طي كرده است. قاليباف پرداخت سهم شهرداري تهران از جرايم راهنمايي و رانندگي را يكي از رديف‌هاي روشن مطالبات شهرداري عنوان كرد و گفت: اين پولي است كه از سوي شهروندان پرداخت شده و به خزانه رفته است.

کد خبر 332090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha