گرداننده کانال جعلی یگان ویژه پلیس، جوان ۱۸ساله‌ای بود که توانسته بود ۱۸۰هزار نفر را عضو این کانال کند.

او كه ديپلم رشته انساني است، با درج هر آگهي در كانال خود، 10ميليون تومان دريافت مي‌كرد. از مدتي قبل مأموران پليس‌فتا خراسان رضوي هنگام بررسي و رصد كانال‌هاي تلگرامي متوجه كانالي با 180هزار عضو شدند. اين كانال با نام يگان ويژه پليس يا نوپو فعاليت مي‌كرد و با انتشار اخبار مربوط به عمليات و عكس‌هاي مانور پليس يگان‌ويژه، بيش از 180هزار نفر عضو پيدا كرده بود؛ حال آنكه يگان ويژه پليس هيچ كانالي در تلگرام نداشت.

از آنجا كه احتمال مي‌رفت فردي با سوءاستفاده از نام و عكس‌هاي مربوط به عمليات‌ نيروهاي يگان ويژه پليس(نوپو) چنين كانالي را راه‌اندازي كرده است، تحقيقات براي شناسايي گرداننده آن شروع شد. طولي نكشيد كه مأموران پليس فتاخراسان رضوي موفق شدند اين فرد را شناسايي كنند.

او جواني 18ساله و ديپلم رشته انساني بود كه توانسته بود با راه‌اندازي اين كانال، بيش از 180هزار نفر را فريب دهد. در واقع او با زيركي تمام عكس‌‌ها و خبرهاي مربوط به عمليات نوپو را از ديگر رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها جمع‌آوري و طوري آنها را در كانالش منتشر مي‌كرد كه همه تصور مي‌كردند اين كانال مربوط به يگان ويژه پليس است و از سوي اين مركز اداره مي‌شود. با دستگيري اين فرد، وي اعتراف كرد كه هدفش از اين كار افزايش اعضا و فعاليت‌هاي تبليغاتي بوده و حتي توانسته‌ بود در ازاي دريافت مبالغي تا 10ميليون تومان، آگهي تبليغاتي شركت‌هاي مختلف را در كانال خود منتشر كند.

اين جوان 18ساله همچنين مدعي شد كه هرگز گمان نمي‌كرده اين كارش جرم باشد و در قانون براي آن مجازاتي درنظر گرفته شده باشد.سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي، با بيان اين خبر گفت: پس از اعترافات متهم پرونده او در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت. وي به كاربران شبكه‌هاي اجتماعي توصيه كرد قبل از استفاده از عناوين مربوط به دستگاه‌هاي دولتي و اشخاص حقيقي و حقوقي دقت كنند كه اين كار آنها عواقب حقوقي برايشان به‌همراه نداشته باشد.

کد خبر 325263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha