همشهری آنلاین: دکتر محسن اسماعیلی کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: با شعار «از جهاد تا اجتهاد» آمده‌ام و امیدوارم کمکی موثر به کارآمدی و اثربخشی مجلس خبرگان رهبری داشته، تحولی محسوس بیافرینم و در نزدیک‌تر کردن دل‌ها و دیدگاه‌ها موفق باشم.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، دكتر محسن اسماعیلی در برنامه تلویزیونی انتخاباتی كه عصر امروز از شبكه تهران پخش شد، گفت: رهبری ستون اصلی خیمه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. انتخاب رهبري، فقط یکی از وظایف مهم مجلس خبرگان است که البته به تنهایی برای درک اهمیت آن کافی است. امیدواریم که هیچ‌گاه نیاز نشود، اما اگر خبرگان کارآمد و اثربخش باشند، مانند گذشته به هنگام ضرورت تصمیمی می‌گیرند که هرچه زمان می‌گذرد، دوست و دشمن به درستی آن بیشتر اذعان می‌کنند و رهبری انتخاب می‌نمایند که مظهر انسجام و اقتدار ملی می‌شود.

وي افزود: مجلس خبرگان باید مجمع نخبگان باشد؛ نخبگانی که سابقه آنها نشان داده باشد که جز به مصالح دینی و منافع ملی نمی‌اندیشند. خبرگان امت باید دانش دینی داشته باشند، اما همان‌گونه که امام خميني (ره) فرمود: اجتهاد مصطلح و مرسوم در حوزه‌های علمیه شرط لازم برای ایفای این نقش است؛ نه شرط کافی. يعني خبرگان ملت بايد بتوانند مصلحت جامعه را تشخیص دهند.

اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: تنها مجتهدی می‌تواند در زمره خبرگان ملت قرار گیرد که علاوه بر برخورداری از قدرت فقاهت پویا و ره‌گشا، به دنیای امروز و پیچیدگی‌های آن نیز آشنا باشد؛ تحولات پرشتاب آن را بشناسد و مشکلات جامعه را با تمام وجود لمس کرده و بتواند برای آن‌ها راه‌حلی ارائه دهد. دلیل ورود من به عرصه انتخابات مجلس خبرگان نیز همین است.

تنها كانديداي غيرمعمم مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگر سخنانش گفت: شاید کسانی خیال می‌کردند و دشمنانی هم تبلیغ سوء می‌کردند که مجلس خبرگان، فقط مجلس روحانیون و معممین است. آمده‌ام تا ثابت کنم که آنچه برای نظام و مردم ما مهم و ملاک است، دانش است. آمده‌ام تا ظرفیتی دیگر از قانون اساسی را فعال کنم و به کمک رأی شما راهی نو و ان شاءالله ماندگار را بگشایم.

اسماعيلي تاكيد كرد: الگوی ما امامی است که بنا به نقل سید رضی در نهج‌البلاغه، به عنوان سخنرانی معارفه خویش پس از قبول خلافت، به این مضمون فرمود که من تنها برای اجرای احکام خدا و حفظ ارزش‌ها حکومت را پذیرفتم. اما بلافاصله تاکید کرد که رعایت حرمت و حقوق مردم مهمترین حکم خدا و بزرگترین ارزش است.

کد خبر 325255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha