همشهری آنلاین: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: برای جبران کمبود ویتامین دی در کشور، کار غنی سازی نان و شیر با ویتامین دی و اسید فولیک با قوت دنبال می‌شود.

سیاری

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر علي اكبر سياري در همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از كمبود ويتامين دي در كشور گفت و اينكه اين مسئله سلامت مردم را تهديد مي‌كند به همين دليل، وزارت بهداشت براي جبران كمبود ويتامين دي برنامه‌هاي جدي را با قوت دنبال مي‌كند.

معاون وزير اظهار داشت: شیر غنی شده با آ هن در مدارس،‌ با همکاری آموزش و پرورش در 11 استان توزيع و به تدریج در تمام استان‌ها هم اجرا می‌شود.

او افزود: تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا غني سازي آرد نانوايي‌ها هم در کل کشور اجرا شود.

سياري، همچنين از توزیع هر ماه یک قرص آهن بین دختران دبیرستانی،‌ خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته معادل 57 میلیارد ریال مکمل در روستاها هم توزیع شده است.

  • راه اندازي سامانه 190 در ايام نوروز

معاون بهداشت وزیر بهداشت، از راه اندازی سامانه 190 برای پاسخگویی به پرسش‌های مربوط به بهداشت محیط از نوروز 95 خبر داد و گفت: يكهزار نفر در کشوركار نظارت بر بهداشت اماکن عمومی و فروشگاه‌های مواد غذایی را در نوروز به عهده می‌گیرند.
51.2 درصد دانش آموزان سابقه مصرف قلیان دارند.

سياري در بخش ديگري از سخنان خود از گرايش دانش آموزان به سيگار و قليان گفت و اعلام كرد: 51.2 درصد دانش آموزان سابقه مصرف قلیان دارند و 31 درصد آنها سیگار کشیده اند.

او نسبت به گرايش و استعمال مواد دخاني در بين نوجوانان و جوانان،‌هشدار داد و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که 90 درصد سیگاری‌ها، استعمال مواد دخانی را از سن نوجوانی شروع کرده اند.

معاون وزير بهداشت گفت: با توافق انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، دیگر مجوز عرضه قلیان در کشور صادر نمی‌شود و قطعا با افرادی که بدون مجوز به عرضه قلیان اقدام می‌کنند، نیز برخورد قانونی می‌شود و این مراکز بسته خواهند شد.

سياري افزود: گزارش استفاده از مواد روانگردان در مراکز عرضه قلیان را به قوه قضاییه داده ايم و انتظار داریم قوه قضاییه با محل‌ها و مراكزي که سلامت جوانان را به خطر انداخته اند، برخورد جدی داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت توصيه هايي هم براي خانه تكاني داشت او گفت: هر سال در زمان خانه تكاني، گزارش‌های متعددی از مسمومیت کودکان با مواد شوینده داریم . در برخی موارد، مادران این مواد خطرناک را در ظروف آبمیوه‌های صنعتی ریخته و کودکان ناآگاهانه این مواد را مصرف کرده بودند و مری آنها آسیب ديده بود بنابراين، مردم اين هشدارها را جدي بگيرند و رسانه‌ها هم بيشتر درباره خطرات مواد شوینده به مردم اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 325103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha