همشهری آنلاین: موسسه ملی بهداشت و مراقبت‌های عالی انگلیس (NICE) هشدار داده است که هیچ راه ایمن یا سالمی برای برنزه شدن پوست زیر نور آفتاب وجود ندارد.

راه ایمنی برای برنزه شدن پوست وجود ندارد

به گزارش ایرنا، این موسسه در تازه‌ترین راهنمای خود می‌گوید که حتی اگر پوست برنزه باشد می‌تواند زیر نور آفتاب آسیب ببیند به همین علت این موسسه توصیه می‌کند که از کرم ضدآفتاب با فاکتور حداقل 15 استفاده شود.

بر اساس یافته‌های مطالعاتی موسسه ملی بهداشت و مراقبت‌های عالی انگلیس (NICE)، باید میان فواید ناشی از تولید ویتامین D زیر نور آفتاب با خطرات سرطان پوست تعادلی ایجاد کرد.

بسیاری از بزرگسالان درانگلیس دچار کمبود ویتامین D هستند و راهنمای موسسه ملی بهداشت می‌گوید که قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند به جبران آن کمک کند در عین حال آفتاب گرفتن از پشت شیشه بسته، ویتامین D کافی را به بدن نمی‌رساند.

با این حال کارشناسان در مورد زمانی که می‌توان بدون خطر زیر نور آفتاب صرف کرد نظری نداده‌اند.

این موسسه توصیه می‌کند: مردم می‌توانند بازوها یا پاهای خود را برای زمان‌های کوتاه زیر نور آفتاب بگیرند تا ویتامین D بسازند.

نوزادان و کودکانی که پوست یا موی روشن دارند، افرادی که خال یا لک زیادی دارند و کسانی که سابقه خانوادگی سرطان پوست دارند باید بیش از حد مراقب پوست خود باشند.

کرم ضدآفتاب قوی‌تر مثلا با فاکتور 30 محافظت بیش‌تری می‌آورد اما به آن معنی نیست که مردم می‌توانند وقت بیش‌تری زیر آفتاب بگذارنند بی آن که با خطر سوختن روبرو شوند.

مالیدن کرم ضدآفتاب کم باعث کاهش محافظت می‌شود.

کرم ضدآفتاب باید هر بار پس از خارج شدن از آب، خشک کردن پوست با حوله یا عرق کردن دوباره مالیده شود.

کرم ضدآفتاب ابتدا باید نیم ساعت قبل از بیرون رفتن و بعد دوباره موقع زیر آفتاب رفتن مالیده شود.

نوزادان تا 6 ماهگی نباید زیر نور مستقیم و شدید آفتاب قرار گیرند و کودکان بین ماه‌های مارس تا اکتبر نیازمند کرم ضدآفتاب هستند.

کد خبر 324923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha