شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دانشمندان گونه‌ای جدید از رطیل‌ها را به خاطر نزدیکی‌ زیستگاه‌شان به زندان فولسام کالیفرنیا و ظاهر سرتاسر سیاه‌رنگشان، جانی کش (Johnny Cash) نام‌گذاری کرده‌اند، خواننده‌ مشهوری که آهنگی برای این زندان نوشته‌ و همواره سیاه به تن می‌کرده‌است.

رطیل

براساس گزارش گاردين، اين رطيل با نام علمي Aphonopelma johnnycashi يكي از 14 گونه جديدي است كه پس از 10 سال مطالعه و جستجو توسط زيست‌شناسان دانشگاه ابورن و كالج ميلسپز در جنوب غرب ايالات متحده آمريكا كشف شده‌است.

جانی کش

جاني كش (Johnny Cash) يكي از مشهورترين خوانندگان سبك‌هاي كانتري،‌راك،‌بلوز و بومي در آمريكا بود كه به نام مرد سياهپوش نيز شناخته مي‌شد. وي كه به نمایندگی از مردم فقیر و گرسنه، زندانیان و قربانیان مواد مخدر، لباس سیاه به تن می‌کرد، آهنگ نغمه‌هاي زندان فلوسام را زماني نوشت كه در نيروي هوايي ارتش آمريكا در آلمان مشغول خدمت بود. وي بعد‌ها نسخه‌اي زنده از اين آهنگ را در محوطه زندان فلوسام ضبط كرد. اكنون به دليل نزديكي منطقه‌اي كه رطيل جديد در آن كشف شده به زندان فلوسام و سرتاسر سياه بودن بدن اين رطيل، دانشمندان نام اين خواننده مشهور آمريكايي را براي كشف جديدشان انتخاب كرده‌اند.

رطيل‌هاي خانواده Aphonopelma به صورتي ويژه مورد توجه دانشمندان قرار دارند زيرا از نظر ابعاد تفاوت‌هاي زيادي ميان رطيل‌هاي اين خانواده وجود دارد، به شكلي كه بلندي پاي برخي از آنها به 15 سانتيمتر مي‌رسد درحالي كه تعدادي ديگر از آنها را مي‌توان روي يك سكه كوچك گنجاند.

باوجود هراس عمومي كه نسبت به اين حشرات وجود دارد، زيست‌شناسان مي‌گويند اين رطيل جديد به هيچ‌وجه خطرناك نيست. رطيل‌هاي اين خانواده در 12 ايالت آمريكا زندگي مي‌كنند و دانشمندان براي درك بهتر تنوع گونه‌هاي اين خانواده و نحوه توزيع آنها در مناطق مختلف بيش از يك دهه به جستجوي رطيل‌ها در زيستگاه‌هاي متفاوت پرداختند. در اين مطالعه بيش از 3000 گونه رطيل مورد مطالعه دقيق قرار دادند.

کد خبر 324141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha