همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی تایلند روز سه‌شنبه اول فوریه (۱۳ بهمن) اعلام کردند یک مرد در این کشور به ویروس زیکا مبتلا شده است که شیوع آن در آمریکای جنوبی با افزایش موارد نقصان مغزی نوزادان مربوط شده است.

zika

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات گفتند مرد تایلندی 22 ساله احتمالی به همان سویه ویروسی مبتلا شده است که شیوع آن باعث وحشت‌زدگی در کشورهایی مانند برزیل و کلمبیا شده است.

مارشال سانتی سریسرمپوک، رئیس بیمارستان بومبیتول آدولیادج در بانکوک گفت، عفونت این مرد به ویروس زیکا «به‌وسیله آزمایش خون تأیید شد.»

او گفت: «علائم این مرد شامل تب،‌ دانه‌های پوستی و قرمزی چشم بود» و افزود که او به خارج سفر نکرده بود.

او بدون ذکر جزئیات بیشتر درباره مدت بستری این بیمار یا اینکه او در کجا بیمار شده است، گفت این مرد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.

آمنواب گاجینا، مدیرکل بخش کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت عمومی تایلند گفت که احتمالاً ویروس مبتلا کننده این مرد از همان سویه‌ای است که در آمریکای جنوبی یافت شده است.

او گفت: «این بیماری جدیدی در تایلند نیست... ما نخستین مورد ثابت‌شده بیماری را در سال 2012 داشتیم. از آن هنگام ما به‌طور متوسط بیش از پنج مورد عفونت در سال نداشته‌ایم.»

او افزود: «دليلي براي وحشت‌زدگی ندارد... ما هیچ‌گاه همه‌گیری ویروس زیکا در تایلند نداشته‌ایم، موارد عفونت نادر بوده‌اند.»

پشه آئدس آجیپتی که ویروس تب دنگی را منتقل می‌کند، ویروس زیکا را نیز انتقال می‌دهد.

این پشه در مناطق گرمسیری،‌ ازجمله تایلند تکثیر می‌کند که در ماه‌های اخیر شاهد اوج‌گیری موارد تب دنگی بوده است.

کد خبر 323833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha