همشهری آنلاین: تایلند دومین مورد ثابت‌شده نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) را در این کشور را در مردی ۷۱ ساله که روز جمعه ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) وارد این کشور شده بود، گزارش کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت بهداشت تایلند روز یکشنبه اعلام کرد این مرد در وضعیت پایداری در یک مرکز بیماری‌های عفونی در حومه بانکوک بستری است. کودکان این مرد نیز قرنطینه شده‌اند.

مقامات 252 نفری را در که در تماس با این بیمار بوده‌اند، شناسایی کرده‌اند و در جستجوی 37 نفری که در گروه پرخطر از لحاظ سرایت ویروس قرار می‌گیرند، هستند تا آنان را تحت نظر قرار دهند.

سازمان جهانی بهداشت در اوایل ماه ژانویه اعلام کرد از هنگامی که مرس برای نخستین بار در سال 2012 در عربستان سعودی شناسایی شد، 1626 مورد ثابت‌شده مرس به آن گزارش شده است که شامل دست‌کم 586 مرگ مربوط به اين بيماري می‌شود.

نخستین مورد شناسایی‌شده مرس در تایلند در یک مرد 75 ساله اهل عمان بود که در ماه ژوئن بستری شد و چند هفته بعد پس از بهبودی از بیمارستان مرخصی شد. در هر دو مورد این مردان ابتدا در عمان بیمار شده بودند و برای تشخیص و درمان پزشکی به تایلند آماده بودند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت علائم معمول مرس شامل تب، سرفه و تنگ‌نفس است. بروز ذات‌الریه رایج است، همیشه رخ نمی‌دهد.

گرچه اغلب موارد مرس به انتقال انسان به انسان مربوط شده است،‌ اما سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ظاهراً این ویروس به آسانی از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی‌شود، مگر اینکه تماس نزدیکی بین دو فرد وجود داشته باشد.

کد خبر 322765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha